English

اسامی واسطان توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی اعلام شد

روزنامه یدیعوت آحارونوت فاش کرد که سه میانجیگر در رسیدن به توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی نقش داشتند.

اسامی واسطان توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت: با یوسی کوهن، رئیس موساد تماس گرفته و از او به خاطر کمک به تقویت روابط با کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) در طول چند سال گذشته به ویژه کمک به امضای توافق با امارات قدردانی کردم.

ترامپ پنجشنبه از امضای توافق تاریخی میان امارات و رژیم صهیونیستی خبر داد.

رهبری فلسطین از امارات خواسته فورا از اعلام عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که اقدام شرم‌آور و خیانتی به الاقصی است، صرف‌نظر کند.

در این راستا روزنامه یدیعوت آحارونوت فاش کرد که سه میانجیگر در رسیدن به توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی نقش داشتند.

این روزنامه در گزارشی با عنوان "میانجیگر اسرائیلی" نوشت: "حاییم صبان"، تاجر میلیاردر اسرائیلی با اسرائیل و امارات در تماس بود. وی جزو میانجیگران قبل از امضای توافق بود.

این روزنامه به نقل از صبان نوشت: تنها به تقویت چیزی کمک کردم که بیش از یک سال است مقدمات آن چیده شده بود.

صبان گفت: توافق عادی‌سازی بعد از انتشار مقاله یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن درحال شکل‌گیری بود. زمانی که به مقاله نگاه کنید اصول توافق را در آن می‌بینید. اقدامات دیگری در راه است نمی‌توانم در زمان کنونی درباره آن صحبت کنم.

وی گفت: این اولین گام به سمت یک "روز تاریخی" است. زمانی که سفارتخانه‌ها بازگشایی شوند امیدواریم در به روی دیگران برای پیوستن باز شود. توافق عادی‌سازی با امارات گامی است که به کشورهای دیگر اجازه می‌دهد به اسرائیل نزدیک شوند.

وی درباره گفتگویی که با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای امضای توافق مشابهی با این کشور داشته، گفت: از او پرسیدم چرا با اسرائیل از پشت پرده همکاری می‌کنید از چه چیزی می‌ترسید؟

صبان گفت: اکنون که چنین توافقی با امارات امضا کرده‌ایم ممکن است بتوانیم کشورهای بیشتری را قانع کنیم. امیدوارم بتوانیم چنین توافقی با عربستان امضا کنیم هرچند احتمالا زمان زیادی به طول می‌انجامد.

روزنامه یدیعوت فاش کرد از بین شخصیت‌هایی که در رسیدن به توافق میانجیگری کردند "یوسی کوهن" است که در دوره اخیر بارها به ابوظبی سفر کرده بود. همچنین "جارد کوشنر"، داماد و مشاور ترامپ از دیگر میانجیگران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی