English

شیخ نعیم قاسم:

هدف آمریکا در منطقه حفظ امنیت اسرائیل است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان هدف اصلی آمریکا در منطقه را حفظ امنیت اسرائیل خواند.

هدف آمریکا در منطقه حفظ امنیت اسرائیل است

به گزارش خبرگزاری موج، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در یک گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: آمریکا در منطقه [خاورمیانه] دارای یک هدف اصلی است و آن تامین امنیت اسرائیل و سلب حقوق فلسطینیان است.

وی با بیان این مطلب افزود: حزب الله یک جنبش مقاومت است که توانست اسرائیل را از لبنان بیرون کند و مانع از تحقق آرزوی آن یعنی ضربه زدن به مقاومت شود. حزب الله لبنان در سال ۲۰۰۰ پیروزی بزرگی به دست آورد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مشکل کنونی در لبنان مسئله میان ایران و آمریکا نیست بلکه مشکل بین حزب الله و اسرائیل است. مقاومت مبتنی بر معادله سه گانه ارتش، ملت و مقاومت است و حزب الله بخشی از لبنان است و توانست حاکمیت کشور را محقق کند و این امر از نظر [آمریکایی ها و اسرائیلی ها] اقدامی مردود است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی فشارهای کنونی آمریکا بر لبنان این است که حزب الله سلب قدرت شود. اگر کسی اعتقاد دارد که از طریق فشارها، حزب الله عقب نشینی می کند باید برای هزارمین بار بگویم که ما دو گزینه بیشتر نداریم. ۱- پیروزی ۲۰ شهادت لذا تسلیم شدن در قاموس ما جایی ندارد. اگر گمان می کنید که ما در برابر فشارها تسلیم می شویم باید بگویم که ما در زمینه همکاری با دولت، گام های عملی برمی داریم به طوری که باعث شود لبنان باقی بماند.

شیخ نعیم قاسم در ادامه گفت: دولت کنونی لبنان باقی می ماند و ما باید اعتماد بیشتری به آن داشته باشیم. باید از این دولت حمایت کنیم هر چند که برخی اقدامات آن کُند است. ما به این دولت تمسک می جوییم زیرا گزینه دیگری در اختیار نداریم. حزب الله بخشی از دولت کنونی است، اگر این دولت عملکرد مثبت و مفیدی داشته باشد به ما و دیگران نیز آثار حسنه آن خواهد رسید و اگر عملکر منفی داشته باشد ما نیز به اندازه سهم و مشارکت خود پیامدهای آن را می پذیریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه