English

مایک پمپئو:

گزارش ویژه سازمان ملل در مورد ترور شهید سلیمانی جعلی است

وزیر امور خارجه آمریکا گزارش ویژه سازمان ملل در مورد ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را جعلی خواند.

گزارش ویژه سازمان ملل در مورد ترور شهید سلیمانی جعلی است

به گزارش خبرگزاری موج، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به گزارش ویژه سازمان ملل در مورد ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی واکنش نشان داد و آن را «جعلی» خواند.

پمپئو در یک پیام توئیتری مدعی شد: «ما گزارش جعلی گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد قتل‌های هدفمند از طریق هواپیما‌های بدون سرنشین مسلح در پرونده ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی را رد می‌کنیم. آمریکا نسبت به اساس قانون بین الملل در مورد حملات شفاف بوده و همواره برای محافظت از خود عمل خواهد کرد.»

دیروز، اگنس کالامارد، گزارشگر سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های خارج از روال قانونی، در گزارش خود در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، ترور شهید قاسم سلیمانی را محکوم کرد و اقدام آمریکا را مغایر با موازین منشور سازمان ملل و غیر قابل توجیه دانست.

او گفت: کشور‌ها و طرف‌های غیردولتی از پهپاد در جهان استفاده می‌کنند و استاندار‌های مشخصی در این باره وجود ندارد. یک مقام بلندپایه ایران که یک کشور با حق حاکمیت است، هدف قرار گرفت.

نمایندگان کشور‌های افغانستان، کوبا، ونزوئلا، سوریه، استرالیا، عراق، لیبی، چین و روسیه نیز حمله تروریستی آمریکا به سردار سلیمانی را محکوم کردند.

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با لحنی عصبانی به گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل حمله کرده بود و جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در واکنش به این گزارش بیان کرد که آمریکا از شورای حقوق بشر خارج شده است و پاسخگوی سازمان ملل نیست. وزارت دفاع آمریکا نیز با گزارش یادشده مخالفت کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه