English

چین به «معاهده تجارت تسلیحات» می پیوندد

چین اعلام کرده که در واکنش به سیاست‌های دولت ترامپ به معاهده بین‌المللی تجارت تسلیحاتی خواهد پیوست.

چین به «معاهده تجارت تسلیحات» می پیوندد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از بلومبرگ، «کمیته دائمی کنگره ملی چین » اعلام کرده که پکن به معاهده بین‌المللی تجارت تسلیحاتی خواهد پیوست اعضای کمیته مذکور در نشست اخیر خود با رأی مثبت به عضویت در معاهده تجارت تسلیحاتی، این اقدام را در حمایت از تلاش‌ها در مقابله با سیاست «اول آمریکا» ی ترامپ عنوان کردند.

معاهده تجارت تسلیحات یک معاهده چند جانبه است که تجارت بین‌المللی سلاح‌های متعارف را تنظیم می‌کند.

این معاهده در ۲۴ دسامبر ۲۰۱۴ به اجرا درآمد. ۱۰۴ کشور این معاهده را تصویب کرده‌اند و ۳۳ کشور دیگر نیز فقط آن را امضا نموده اما تصویب نکرده‌اند.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی در انستیتوی اقدام قانونی انجمن ملی سلاح NRA- ILA در آوریل ۲۰۱۹، اعلام کرده بود که کشورش از پیمان بین‌المللی تجارت اسلحه که در سال ۲۰۱۳ در سازمان ملل‌متحد به امضای ۱۳۰ کشور رسیده، خارج می‌شود.

آمریکا بزرگترین صادرکننده تسلیحات در جهان است. حدود ۳۴ درصد از کل صادرات تسلیحات در جهان به آمریکا اختصاص دارد و در زمان ترامپ فروش تسلیحات آمریکا ۲۹ درصد افزایش پیدا کرد. این رقم بیش از ۵۵ میلیارد دلار در سال است.

در طرف دیگر بیشترین خریداران اسلحه در دنیا برخی متحدان آمریکا مانند عربستان هستند که بیش از ده درصد خرید تسلیحات جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی