English

هشدار سازمان ملل متحد نسبت به اوضاع بهداشتی یمن

سازمان ملل متحد نسبت به وضعیت بد بهداشت در یمن هشدار داد.

هشدار سازمان ملل متحد نسبت به اوضاع بهداشتی یمن

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رأی الیوم، «ماریکسی میرکادو» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که بیش از ۱۳۷ هزار مورد ابتلا به بیماری وبا در یمن از آغاز سال ۲۰۲۰ تاکنون ثبت شده است.

وی در ادامه افزود: وبا و اسهال در میان یمنی‌ها بسیار شایع شده و یک چهارم مبتلایان را کودکان یمنی زیر پنج سال تشکیل می‌دهند.

سخنگوی یونیسف خاطر نشان کرد: هشت میلیون و ۴۰۰ هزار یمنی که نیمی از آن را کودکان تشکیل می‌دهند نمی‌توانند به راحتی به خدمات بهداشتی دسترسی داشته باشند.

وی افزود: اگر یونیسف تا پایان ماه ژوئن کمک ۳۰ میلیون دلاری دریافت نکند ارائه خدمات بهداشتی برای بیش از ۴ میلیون یمنی در ماه ژوئیه متوقف خواهد شد.

هم چنین رابرت کولویل سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که سیستم بهداشتی یمن در حال فروپاشی است. نه تنها کرونا بلکه وبا و مالاریا و دیگر بیماری‌ها باعث مرگ یمنی‌ها می‌شود. از هر ۵ یمنی، ۴ نفر یعنی ۲۴ میلیون نفر در یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • محمد

    امیدوارم پیگیری کنید.سلام چرا ما به یمن کمک دارویی نمیکنیم ما تو ایران تو سپاه و ارتش هواپیما ایلیوشین ۷۶ داریم ‌که توانایی ریختن ۴۰ تن بار با چتر رو داراست حتی نیازی به فرود در فرودگاه یکن نداره کافیه خودشون به یمن برسونن و بار دارو با چتر بریزن ما قبلا به یمن هواپیما فرستادیم ولی تا رسید صنعا ائتلاف که دید نمیتونه جلو هواپیما بگیره باند فرودگاه زدن تا نتونه فرود بیاد ولی هواپیما ایلیوشن ۷۶ نیازی به فرود آمدن نداره بار با چتر میریزه کاش خبری در این باره تهیه کنید الان یمن زیرساخت بهداشتی نداره بخاطر جنگ تو این اوضاع کرونا متمعنم که تلفات بالا داره حداقل به از این طریق مسئولان آگاه کرد که همچین توانایی برای کمک حداقلی دارو به یمن استفاده کرد.ممنون از خبرگزاری خوبتون.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی