English

وزیر نفت ونزوئلا:

همکاری ایران و ونزوئلا در زمینه انرژی در راستای منافع دو ملت است

وزیر نفت ونزوئلا گفت: همکاری بین ایران و ونزوئلا در زمینه انرژی با هدف رشد و توسعه فراگیر و در راستای منافع دو ملت است.

همکاری ایران و ونزوئلا در زمینه انرژی در راستای منافع دو ملت است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ طارق العیسمی، وزیر نفت ونزوئلا تاکید کرد: همکاری بین تهران و کاراکاس در زمینه انرژی بر اساس تبادل علمی و نوسازی صنایع هیدروکربونی است.

العیسمی ضمن تشکر و قدردانی از ایران به دلیل ارسال چندین نفتکش به کشورش افزود: این تشکر به نیابت از نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و همه شهروندان این کشور است.

وزیر نفت ونزوئلا همچنین ادامه داد: همکاری بین ایران و ونزوئلا در زمینه انرژی با هدف رشد و توسعه فراگیر و در راستای منافع دو ملت است و این تعامل دو کشور عضو سازمان اوپک باعث وحدت بیشتر میان کاراکاس و تهران خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت اقتصادی از متحد خود، ونزوئلا، پنج فروند نفتکش را که حامل سوخت هستند از طریق تنگه جبل الطارق و آب‌های آزاد به ونزوئلا اعزام کرده است.

مقامات آمریکایی مدعی شده اند فروش حامل‌های سوخت از سوی ایران به ونزوئلا «غیرقانونی» است و باید با این موضوع مقابله شود. گفته می‌شود نیروی دریایی ارتش آمریکا نیز در همین راستا چند ناو جنگی به مناطق جنوبی این کشور [نزدیک آب‌های ونزوئلا] اعزام کرده است.

این اقدام آمریکا واکنش خورخه آرزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا را به دنبال داشت. آرزا در یک پیام توئیتری آمریکا را به تعقیب کشتی‌هایی که سوخت به کشورش حمل می‌کنند، متهم کرد و نوشت: «در دوره شیوع ویروس کرونا، واشنگتن کشتی‌هایی را که برای ما بنزین می‌آورند، تعقیب می‌کند. این نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق اساسی مردم ونزوئلاست.»

بیشتر بخوانید:

ورود اولین کشتی حامل سوخت ایران به ونزوئلا تایید شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه