English

جیمز استوری:

آمریکا به دنبال مداخله نظامی در ونزوئلا نیست

فرستاده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا گفت: آمریکا برای حل بحران ها در ونزوئلا به دنبال مداخله نظامی در این کشور نیست.

آمریکا به دنبال مداخله نظامی در ونزوئلا نیست

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، جیمز استوری، فرستاده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا  گفت: آمریکا برای حل بحران سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا به دنبال مداخله نظامی در این کشور نیست.

واشنگتن چندی پیش ضمن رد مشروعیت نیکلاس مادورو به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد خوان گوایدو، سرکرده مخالفان کاراکاس، را به عنوان رئیس جمهور قانونی این کشور به رسمت می‌شناسد.

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه یک دفتر نمایندگی برای ونزوئلا در بوگوتا پایتخت کلمبیا راه‌اندازی و اعلام کرد به مخالفت خود با مادورو و حمایت از گوایدو ادامه خواهد داد. ریاست این دفتر را که «واحد امور ونزوئلا» نامگذاری شده جیمز استوری کاردار آمریکا در ونزوئلا بر عهده دارد.

استوری در مصاحبه‌ای که در وب سایت خبری «ونزوئلا ۲۰۰۱» منتشر شد اعلام کرد: آنچه ما می‌خواهیم مداخله نظامی جامعه بین‌المللی در ونزوئلا نیست بلکه دستیابی به راه حلی صلح‌آمیز و سیاسی و دموکراتیک برای پایان دادن به بحران در این کشور مبتنی بر قانون اساسی ونزوئلاست. 

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مقامات ونزوئلا می‌گویند شواهدی در دست دارند دال بر این که اردوگاه‌های آموزش شبه‌نظامیان مورد حمایت آمریکا در کلمبیا در حال فعالیت برای آماده‌سازی حملاتی، با هدف تضعیف مادورو هستند.

مادورو روز شنبه اعلام کرده بود دولت وی برقراری تماس‌ها را هم با مخالفان و هم بادولت نروژ از سر گرفته است. وی قول داد طی روز‌های آینده از فرایند مذاکرات خبر‌های خوشی به گوش خواهد رسید.

وزارت اطلاع رسانی ونزوئلا از اظهار نظر درباره سخنان استوری خودداری کرده است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همواره آمریکا را به تلاش برای حمله به ونزوئلا برای کنترل بر منابع عظیم نفتی این کشور متهم می‌کند. مقامات ونزوئلا می‌گویند شواهدی در دست دارند دال بر این که اردوگاه‌های آموزش شبه‌نظامیان در کشور کلمبیا در حال فعالیت برای آماده سازی حملاتی، با هدف تضعیف مادورو هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه