English

شروط آمریکا برای حمایت از نخست وزیر جدید عراق

شروط آمریکا برای حمایت از مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق توسط مشاور ترامپ اعلام شد.

شروط آمریکا برای حمایت از نخست وزیر جدید عراق

به گزارش خبرگزاری موج، «گابریل صوما» مشاور « دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا در امور غرب آسیا، روز چهارشنبه، در گفت‌و‌گو با وبگاه خبری «شفق»، ضمن بر شمردن چند شرط برای حمایت آمریکا از دولت «مصطفی الکاظمی» مأمور تشکیل کابینه در عراق گفت که یکی از این شروط «احترام به حاکمیت عراق» است.

مشاور ترامپ در این ارتباط گفت، هر کسی که به عنوان نخست‌وزیر عراق انتخاب می‌شود باید شروطی را رعایت کند تا از حمایت آمریکا برخوردار شود، فرقی هم نمی‌کند که نخست‌وزیر مصطفی الکاظمی باشد یا هر شخصیت دیگری.

گابریل صوما با اشاره به شروط آمریکا مدعی شد که مهم‌ترین شرط این کشور ابتدا آن است که دولت عراق به تمایلات مردم این کشور پاسخ دهد و خواسته‌های تظاهرات‌کنندگان را قبول کند و همچنین مسئولان قتل و ربایش تظاهرات‌کنندگان را بازخواست نماید.

صوما همچنین مدعی شد که از دیگر شروط آمریکا، بهبود اوضاع اقتصادی مردم عراق و کاهش فقر در این کشور است.

وی در ادامه با اشاره به ایران افزود: «احترام به حاکمیت عراق و عدم اجازه به کشورهای خاورمیانه در دخالت در امور عراق» از دیگر شروط آمریکا است.

این اظهارات مشاور ترامپ در حالی است که تروریست‌های آمریکایی خود با هدف قرار دادن خودوری سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابو مهدی المهندس» نایب رئیس سازمان « الحشد الشعبی » در بغداد، حاکمیت عراق را نقض کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه