English

حمله به کشتی ترکیه در بندر طرابلس تکذیب شد

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه گفت: اخبار منتشر شده در خصوص غرق شدن یک فروند کشتی ترکیه در پی حمله موشکی کذب است.

حمله به کشتی ترکیه در بندر طرابلس تکذیب شد

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ابراهیم کالین ، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه با تکذیب اخبار منتشر شده در خصوص غرق شدن یک فروند کشتی این کشور در بندر طرابلس در پی  حمله موشکی گفت: بندر طرابلس هدف قرار گرفت اما تلفات و خساراتی نداشت، به شدت به این حمله پاسخ داده شد، می‌توانم اطمینان دهم که پس از این حمله آرامش به این بندر بازگشت.

نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به فرماندهی خلیفه حفتر پیشتر اعلام کرده بود که موفق شده‌اند یک کشتی ترکیه‌ای حامل سلاح و مهمات را پس از ورود به بندر طرابلس منهدم کنند.

مصطفی المجعی، سخنگوی مرکز رسانه‌ای عملیات "آتش‌فشان خشم" به رهبری دولت وفاق ملی لیبی نیز در گفت‌وگویی با خبرگزاری آناتولی ترکیه، حمله به یک کشتی ترکیه‌ای و یا انبار مهمات در بندر طرابلس را تکذیب کرد.

المجعی گفت: حمله شبه‌نظامیان حفتر به بندر طرابلس تنها باعث آتش‌ گرفتن چند کانتینر تجاری و کالاها شد.

همچنین مدیریت بنادر لیبی وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که هیچ کشتی ترکیه‌ای در بندر طرابلس وجود ندارد.

مصطفی صنع الله، رئیس موسسه نفت لیبی نیز گفت، حمله به بندر طرابلس منجر به فاجعه انسانی و زیست‌محیطی می‌شود و تاثیر آشکاری بر شهروندان در شهر پرجمعیتی مثل طرابلس خواهد داشت زیرا در این شهر هیچ تاسیسات آماده برای ذخیره سازی سوخت وجود ندارد.

از سوی دیگر، سفارت آمریکا در لیبی اعلام کرد، ریچارد نورلاند، سفیر آمریکا در لیبی در دیدار با خلیفه حفتر با اشاره به تعهد علنی حفتر به آتش‌بش پایدار و پایبندی جدی در کنفرانس برلین به توقف تنش‌ها، ممنوعیت تسلیحاتی و غلبه راه‌حل سیاسی برای درگیری‌ها، بر اهمیت دستیابی به سازشی مذاکراتی برای بحران لیبی تاکید کرد.

همچنین نورلاند در این دیدار ابراز امیدواری کرد در صورتی که شرایط امنیتی مناسب باشد، برای دیدار با فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی سفری به طرابلس داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه