English

روسیه بیانیه لندن درباره دیدار اخیر پوتین و بوریس جانسون را رد کرد

سخنگوی کرملین امروز دیدار رییس جمهور روسیه و نخست وزیر انگلیس را سازنده و مصالحه آمیز اعلام کرد.

روسیه بیانیه لندن درباره دیدار اخیر پوتین و بوریس جانسون را رد کرد

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز دیدار ولادیمیر پوتین ، رییس جمهور روسیه و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در حاشیه نشست برلین را سازنده و مصالحه آمیز عنوان کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد دست کم ماهیت این دیدار با روایت خیابان داونینگ (دفتر نخست وزیری انگلیس) از آنچه صورت گرفته، متفاوت است.

پس از دیدار کوتاه پوتین و جانسون در نشست بین المللی بحران لیبی در پایتخت آلمان، دفتر نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد لندن مواضع خود در قبال روسیه را در ماجرای سالزبری حفظ می‌کند. لندن همچنین در این بیانیه هر گونه عادی سازی روابط میان روسیه و انگلیس را تا زمانی که به ادعای این کشور، مسکو به اقدامات بی‌ثبات کننده خود ادامه دهد، منتفی دانست.

پیشتر شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد نخست‌وزیر انگلیس، خطاب به ولادیمیر پوتین، در حاشیه نشست صلح لیبی در برلین، گفته که هیچ برنامه‌ای برای عادی‌سازی رابطه خود با مسکو را ندارد.

 به دنبال مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه روس در شهر سالزبری انگلیس، روابط میان لندن و مسکو  به تیرگی گرایید. در پی این ماجرا، انگلیس ۲۳ دیپلمات روسی را از خاک خود اخراج کرد. مسکو نیز در اقدامی مشابه دیپلمات‌های انگلیس را اخراج کرد تا رابطه این دو کشور از حالت عادی خارج شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی