English

اتحادیه اروپا به دنبال اعمال تحریم های جدید علیه ترکیه

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: افراد و شرکت‌هایی مسئول انجام حفاری در مدیترانه شرقی هستند تحریم می‌شوند. اتحادیه اروپا منتظر تکمیل شدن لیست افرادی است که در این کار هستند.

اتحادیه اروپا به دنبال اعمال تحریم های جدید علیه ترکیه

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، جوزف بورل ، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص خبر بررسی طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه ترکیه از سوی اتحادیه اروپا به علت اقدام این کشور در حفاری در مدیترانه شرقی اظهار کرد: افراد و شرکت‌هایی مسئول انجام این حفاری هستند تحریم می‌شوند. اتحادیه اروپا منتظر تکمیل شدن لیست افرادی است که در این کار هستند.

به گفته بورل شورای اروپا نیز در خصوص این تحریم‌های جدید نظراتی دارد که آنها نیز مد نظر قرار خواهند گفت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه نیز در واکنش به انتشار خبر اعزام یک کشتی حفاری دیگر ترکیه به سواحل قبرس شمالی در شرق مدیترانه، فعالیت‌های حفاری نفت و گاز ترکیه را غیرقانونی خوانده بود.

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته میلادی و به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش‌های قدیمی منجر شد.

جزیره قبرس بیش از چهار دهه است که به دو بخش «ترک نشین» در شمال و «یونانی‌نشین» در جنوب تقسیم شده و آنکارا روابط مناسبی با بخش یونانی‌نشین قبرس ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه