English

شینزو آبه، رکورد ماندن در قدرت را شکست

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن رکورد ماندن در قدرت را شکست و تبدیل به اولین نخست وزیر ژاپن شد که بیش از سایرین در این سمت قرار داشته است.

شینزو آبه، رکورد ماندن در قدرت را شکست

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن رکورد ماندن در قدرت را شکست و تبدیل به فردی شد که بیش از دیگر سیاستمداران ژاپنی در سمتِ نخست وزیری این کشور بوده است. 

آبه ۶۵ ساله تاکنون دستاورد‌های زیادی در زمینه دیپلماسی داشته است. روابط وی با دونالد ترامپ  رئیس جمهور آمریکا احتمالا موجب دفع سناریو‌ها در مناقشه‌های تجاری شده؛ هر چند پیشرفت کمی در زمینه مناقشه سرزمینی روسیه صورت گرفته و روابط ژاپن با کره جنوبی سرد است.

آبه تاکنون ۲۸۸۶ روز در سمت نخست وزیر ژاپن حضور داشته و از زمان بازگشتش به صحنه سیاسی ژاپن، به شش پیروزی در انتخابات ملی دست یافته و از اتهامات زد و بند و رسوایی‌ها بر سر داد‌ههای دستکاری شده توسط بوروکرات‌ها جان به در برده است.

اما از زمان ترمیم کابینه ژاپن در سپتامبر، دو تن از وزرای دولت ژاپن که از متحدان نزدیک وی بودند، به خاطر اتهامات مربوط به تخلفات قانون کارزار انتخاباتی وادار به استعفا شدند. آبه هر گونه تخلف را رد کرده است، اما بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه آساهی (Asahi) در ماه جاری، ۶۸ درصد از مردم از توضیحات وی قانع نشده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه