English

نواز شریف، نخست وزیر اسبق پاکستان به لندن سفر کرد

نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان که در حال گذران دوران محکومیت خود به جرم فساد و پولشویی است، برای انجام مراحل درمانی عازم لندن شده است.

نواز شریف، نخست وزیر اسبق پاکستان به لندن سفر کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان که به دلیل اتهامات مرتبط با فساد در زندان بود، برای انجام درمان عازم لندن شده است. 

نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان با یک هواپیمای ویژه از لاهور و پس از کسب مجوز، کشور را به منظور سفر درمانی به انگلیس ترک گفته است.

حکم محکومیت وی برای هشت هفته به منظور سفر درمانی‌اش به لندن به حالت تعلیق درآمده است.

رسانه‌های محلی پاکستان تصاویری از سوار شدن نواز شریف به هواپیما به منظور ترک کشورش به مقصد لندن منتشر کرده‌اند.

نواز شریف ۶۹ ساله بابت اتهامات فساد در سال ۲۰۱۹ به هفت سال حبس محکوم شده بود. پس از آنکه وضعیت سلامتش در ماه گذشته میلادی رو به وخامت گذاشت، از سلول زندانش در لاهور به بیمارستان منتقل شد و حین بستری حمله قلبی ناقصی هم داشت.

نواز شریف که برای سه دوره نخست وزیر بود در ۲۰۱۷ و با مطرح شدن اتهامات فساد توسط دادگاه عالی پاکستان برکنار شد. وی این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید "قربانی بازی‌های سیاسی" شده است.

وکیل نواز شریف روز شنبه اظهار کرد، دادگاه عالی این کشور در شهر لاهور به موکلش اجازه داده است تا به مدت چهار هفته پاکستان را برای معالجه پزشکی ترک کند.

به گفته این وکیل، این بازه چهار هفته‌ای می‌تواند بنا بر وضعیت جسمانی شریف افزایش یابد.

نواز شریف ۶۹ ساله به جرم فساد و پولشویی به هفت سال زندان محکوم شده است اما وضعیت جسمانی او اخیرا نامساعد شده است. او ماه گذشته میلادی بنا به دلایل پزشکی به قید وثیقه آزاد شد.

تصمیم روز شنبه دادگاه پاکستان، تلاش‌های دولت پاکستان را برای تعیین وثیقه سنگین به منظور حصول اطمینان از بازگشت شریف به کشور پس از معالجه بی‌ثمر کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه