English

واکنش ترکیه به تحریم‌ احتمالی از سوی آمریکا

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد: آنکارا به هرگونه اقداماتی که علیه تلاش‌های این کشور "در مبارزه با تروریسم" اتخاذ شود، پاسخ خواهد داد.

واکنش ترکیه به تحریم‌ احتمالی از سوی آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، وزارت خارجه ترکیه  در بیانیه‌ای تاکید کرد: ترکیه در جنگ با تشکیلات تروریستی قرار دارد که تهدیدی برای امنیت ملی آن است.

این وزارت خانه در واکنش به تحریم احتمالی از سوی آمریکا به دلیل آغاز عملیات نظامی چشمه صلح در سوریه اعلام کرد: آنکارا به هرگونه اقداماتی که علیه تلاش‌های این کشور "در مبارزه با تروریسم" اتخاذ شود، پاسخ خواهد داد.

استیون منوچن، وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد، به دنبال آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه توسط آنکارا، ترامپ به مقامات آمریکا اختیار داده است تا پیش‌نویس تحریم‌های جدید گسترده علیه ترکیه را تهیه کنند.

وی گفت، آمریکا هنوز تحریم‌هایی علیه ترکیه اعمال نکرده است و صحبت‌ها فقط در مورد اعطای اختیارات است.

همچنین این اقدام آمریکا با تهدید مشابه از سوی اتحادیه اروپا همزمان است؛ این اتحادیه هشدار داد، آنکارا را به دلیل حمله به سوریه تحریم می‌کند.

اعضای اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی با هشدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه مخالفت کردند که گفته بود، در صورت عدم حمایت از وی، درها را به روی آوارگان سوری باز کرده و ۳.۶ میلیون آواره را به این قاره خواهد فرستاد.

ترکیه روز چهارشنبه عملیات نظامی را در شمال سوریه با نام "چشمه صلح" آغاز کرده و ضمن اشاره به یگان‌های مدافع خلق کرد ادعا کرد که هدف از این عملیات نابودی "کریدور تروریستی" در مرزهای ترکیه با سوریه است. آنکارا یگان‌های مدافع خلق کرد را شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند که در قالب نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت آمریکا در حوزه مبارزه با داعش فعالیت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی