English

رجب طیب اردوغان:

توانایی مقابله با هر نوع تهدید داخلی یا خارجی را داریم

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه توانایی مقابله با هر نوع تهدید داخلی یا خارجی را دارند، گفت: ترکیه از قدرت و عزم کافی برای نابود کردن تمام تهدیدها علیه استقلال و ملت خود برخوردار است.

توانایی مقابله با هر نوع تهدید داخلی یا خارجی را داریم

به گزارش خبرگزاری موج، رجب طیب اردوغان   رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه (2 مرداد) اظهار کرد: اقدامات ترکیه در آب‌های شرق دریای مدیترانه و همچنین سوریه عزم دولت آنکارا برای دفاع از منافع ملی این کشور را نشان داد.

اردوغان طی سخنرانی در مراسم نود و ششمین سالگرد معاهده لوزان در آنکارا، گفت: هیچ تهدید آشکار یا پنهانی درباره اعمال تحریم‌ها نمی‌تواند ترکیه را از احقاق حقوق خود باز دارد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی وی با بیان اینکه توانایی مقابله با هر نوع تهدید داخلی یا خارجی را دارند، توضیح داد: ترکیه از قدرت و عزم کافی برای نابود کردن تمام تهدیدها علیه استقلال و ملت خود برخوردار است.

معاهده لوزان درسال 1923 بین ترکیه و کشورهای فرانسه، بریتانیا، ایتالیا و یونان منعقد و زمینه‌ساز تولد جمهوری جدید ترکیه شد.

این اظهارات اردوغان بعد از آن است که اتحادیه اروپا از احتمال تحریم ترکیه به‌دنبال اعزام ناوهای حفاری به منظور استخراج نفت و گاز در سواحل قبرس خبر داده بود. ترکیه اما ادعاهای اروپا و یونان مبنی بر اینکه این کشور به صورت غیر قانونی در حال استخراج نفت و گاز در سواحل قبرس است را رد کرده است.

ارتش ترکیه از ۲۰ جولای تا ۱۷ آگوست ۱۹۷۴ در واکنش به اقدامات یونان برای الحاق بخش‌هایی از قبرس به خود، با انجام یک عملیات نظامی بخشی از شمال قبرس را تحت کنترل خود درآورد.

رئیس‌جمهور ترکیه چندی پیش هشدار داده بود در صورت لزوم، برای حفاظت از منافع قبرسی‌های تُرک‌تبار آمادگی تکرار عملیات نظامی مشابه سال 1974 را دارد. 

«فؤاد اوکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه نیز گفته بود که کشورش در مقابل تحریم‌ها و فشارهای شورای اتحادیه اروپا علیه فعالیت‌های حفاری آنکارا در شرق مدیترانه تسلیم نخواهد شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه