English

گزیده مهمترین اخبار بین الملل سه شنبه ۹ مهرماه ۱۳۹۸

خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل سه شنبه 9 مهرماه 1398 را گزارش می دهد.

گزیده مهمترین اخبار بین الملل سه شنبه 9 مهرماه 1398

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل سه شنبه 9 مهرماه 1398 را می توانید در ادامه بخوانید: 

رژیم صهیونیستی مسوول حمله به پایگاه های حشدالشعبی است

نخست وزیر عراق در مصاحبه با شبکه الجزیره برای نخستین بار رژیم صهیونیستی را به عنوان مسوول حمله به پایگاه های حشدالشعبی عراق معرفی کرد.

دفاتر شرکت توماس کوک در هلند و بلژیک، اعلام ورشکستگی کرده اند.

معترضان هنگ کنگی در سالروز تشکیل حزب کمونیست چین به خیابان ها ریختند و اعتراض خود را به دولت چین اعلام کرده اند. آن ها همچنین خواستار برکناری دولت هنگ کنگ شده اند.

مقام های تایوانی از ریزش یک پل در تایوان بر روی یک بندرگاه خبر دادند. شماری از قایق های ماهیگیری در اثر این حادثه آسیب دیده و تعدادی از افراد نیز مجروح شده اند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نسبت به طرح ادعای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از سوی نامزدها، در حالیکه آرا همچنان شمارش می شود هشدار داده است.

ادوارد بالادور نخست وزیر سابق فرانسه به اتهام دریافت رشوه در جریان انعقاد قرارداد خرید چند زیر دریایی از سوی پاکستان از فرانسه در اواسط دهه 90، محاکمه خواهد شد.

مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در موضوع یمن گفته است: سازمان ملل متحد از اقدام انصارالله در آزادی صدها اسیر ائتلاف سعودی استقبال می کند.

دولت افغانستان از تریبون خود در نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد استفاده کرده و خطاب به طالبان گفته است: اگر صلح را نپذیرید، به جنگ با شما ادامه خواهیم داد.

سفیر کره شمالی در سازمان ملل گفت: بیش از یک سال از بیانیه مشترک آمریکا و کره شمالی در روز ۱۲ ژوئن می‌ گذرد اما روابط میان کره شمالی و آمریکا تا به حال پیشرفت ناچیزی کرده است.

رسانه های سومالیایی اعلام کردند: روز دوشنبه(8 مهرماه)، جنگجویان الشباب به یک پایگاه نیروهای آمریکایی که مرکز عملیات های پهپادی بوده حمله کرده اند.         

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه