English

ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل؛

ایران به آرامکو حمله کرد تا از تحریم ها علیه خود فرار کند

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: ایران به تاسیسات نفتی عربستان حمله کرد تا از تحریم ها علیه خود فرار کند.

ایران به آرامکو حمله کرد تا از تحریم ها علیه خود فرار کند

به گزارش خبرگزاری موج، دونالد ترامپ  رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد آمریکا قدرتمندترین ارتش جهان را دارد، اما او امیدوار است که از این قدرت استفاده نکند.

* دوستانمان باید هزینه حفاظت از امنیتشان را بپردازند

وی در ابتدا در کنایه‌ای غیرمستقیم به سعودی‌ها گفت: ما برای دوستانمان روشن کرده‌ایم که آنها باید بار دفاع از امنیت خود را بر دوش داشته باشند. قدرت آمریکا بی نظیر است و ما انتظار داریم شرکا بار اقتصادی  آن را بپردازند. 

ترامپ همچنین با اشاره به دستاوردهای ادعایی دولت خود، به برخی ارقام اقتصادی از جمله اشتغالزایی اشاره کرد و گفت به لطف سیاست‌های اقتصادی او میزان بیکاری در آمریکا به پایین‌تر سطح در نیم قرن اخیر رسیده است.

* ایران کشور پیشگام در حمایت از تروریسم است

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی خود در مجمع عمومی به تکرار اظهارات ضد ایرانی‌اش از زمان روی کار آمدن پرداخت و ایران را «کشور پیشگام در حمایت از تروریسم» خواند و در ادعایی دلیل عهدشکنی خود در خروج از توافق هسته‌ای را جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای اعلام کرد.

* در صورت عدم تغییر رفتار تهران تحریم ها تشدید می شود

وی همچنین بار دیگر به سیاست ناموفق فشار حداکثری و تحریم اشاره کرد و تشدید تحریم‌ها را در صورت «عدم تغییر رفتار تهران» وعده داد. ترامپ در ادامۀ اتهامات روزهای اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات آرامکو، ادعا کرد «ایران به تاسیسات نفتی عربستان حمله کرد تا از تحریم ها علیه خود فرار کند». وی افزود آمریکا در واکنش به این حمله، به اعمال «شدیدترین تحریم‌ها» علیه بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی این کشور اقدام کرد.

* هدف آمریکا ادامه جنگ‌ های بی پایان نیست

ترامپ مدعی شد: «هدف آمریکا ادامه جنگ‌ های بی پایان نیست، به همین علت برای آینده پررونق در افغانستان تلاش می‌کنیم.» وی با وجود توقف مذاکرات هسته‌ای کره شمالی و ناکامی‌اش در نتیجه گرفتن از این مذاکرات افزود: ما خواهان شریک و نه دشمن هستیم و به همین علت دیپلماسی جسورانه‌ای را در شبه جزیره کره آغاز کردیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنرانی خود طبق معمول به انتقاد از چین پرداخت و ضمن اشاره به تعرفه‌های اعمالی علیه واردات از این کشور مدعی شد آمریکا پس از ورود چین به سازمان تجارت جهانی ۶۰ هزار کارخانه تولیدی را (به خاطر واردات بی‌رویه محصولات چینی) از دست داد.

در نشست امروز مجمع عمومی پس از آمریکا، نمایندگان مصر، ترکیه، نیجریه، مالدیو، قطر، سوئیس، جمهوری کرواسی، بولیوی، اردن، کره جنوبی، بورکینافاسو، فرانسه، شیلی و بوسنی و هرزگوین سخنرانی خواهند کرد.

سخنرانی‌های سری دوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم ساعت ۳ بعدازظهر به وقت محلی (۲۲:۳۰ به وقت تهران) آغاز می‌شود. سخنرانی‌ها عبارتند از: جمهوری آنگولا، پرتغال، رواندا، فنلاند، موناکو (شاهزاده)، نیجر، هلند (پادشاه)، آرژانتین، لتونی، اسلواکی، قزاقستان، لهستان، جزایر مارشال، لیختن اشتاین (شاهزاده)، پرو، سنگال، ایتالیا (رئیس شورای وزیران)، اسپانیا، نیوزلند (نخست وزیر)، انگلیس (نخست وزیر)، مغرب (رئیس دولت).

سران جهان و هیئت‌های آن‌ها روز دوشنبه پیش از آغاز هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گردهم آمدند. هر یک از کشور‌های عضو سازمان ملل ۱۵ دقیقه برای سخنرانی فرصت دارد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه