English

اردوغان:

احتمالا به روسیه به عنوان جایگزینی برای خرید جنگنده ها روی آوریم

رئیس‌ جمهور ترکیه گفت: ما احتمالا به روسیه به عنوان جایگزینی برای خرید جنگنده ها روی آوریم. اگر آمریکا به همین روش ادامه دهد ما برای مشکلمان چاره ای می اندیشیم.

احتمالا به روسیه به عنوان جایگزینی برای خرید جنگنده ها روی آوریم

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، رجب طیب اردوغان ، رئیس‌جمهور ترکیه اظهار کرد: تنها هدف ما از مبارزه در عراق، سوریه و خاورمیانه دفاع از حقوق خودمان و تضمین امنیت ملت‌های دوست و برادر است. به این دلیل که تا زمانی که جان میلیون‌ها تن از مردم پشت مرزهایمان در خطر باشد ما نمی‌توانیم آرامش داشته باشیم.

این درحالی است که اردوغان چند سال پیش گفته بود که "شهر موصل عراق به ترکیه تعلق دارد".

ترکیه خواهان حق خود در موصل عراق و حلب سوریه است تا رویای قدیمی ترک‌ها برای الحاق این دو شهر تاریخی به نقشه ترکیه را برآورده کند.

همچنین روزنامه "دیریلیش بوسطاسی" ترکیه که حامی اردوغان است نقشه این کشور را منتشر کرده که شامل مناطقی از سوریه و عراق است.

پیش از این نیز مرکز پژوهش‌های آمریکا احتمال داد که رئیس‌جمهوری ترکیه به خاک سوریه چشم طمع دارد و صرفا به منطقه امن محدود نمی‌شود.

اردوغان در سخنان خود گفت: تحولات ادلب به گونه‌ای نیست که ما مایل به آن هستیم. تعداد زیادی از مردم به خاطر حملات کشته شده و به ترکیه پناه آورده‌اند. پست دیده‌بانی ۹ و ۱۰ ما در ادلب در معرض ضربه‌هایی قرار گرفته و بعد از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به او در این باره هشدارهای لازم را دادیم.

اردوغان درباره منطقه امن گفت: درباره منطقه امن با عمق ۲۰ مایل طرف آمریکایی خواهان عمق کمتری شد و ما به صورت موقت موافقت کردیم. هیئت‌های ترکیه و آمریکا به دیدارهای خود درباره جزئیات منطقه امن ادامه می‌دهند.

اردوغان گفت: در صورتی که آمریکا به موضع خود درباره جنگنده‌های اف ۳۵ ادامه دهد ما به دنبال جایگزین خواهیم گشت. ما احتمالا به روسیه به عنوان جایگزینی برای خرید جنگنده‌ها روی آوریم. اگر آمریکا به همین روش ادامه دهد ما برای مشکلمان چاره‌ای می‌اندیشیم. آیا سو۳۵ را خواهیم خرید یا اف۳۵ یا سو۵۷. ما هنوز در مراحل اولیه بررسی گزینه‌های خود هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی