English

دونالد ترامپ:

چین با دستکاری نرخ ارز، از کسب و کار و کارخانه های ما سرقت کرد!

رئیس جمهور آمریکا پس از تصمیم چین برای عرضه گسترده یوان در بازار ارز گفت: آمریکا ده ها میلیارد دلار به اقتصاد چین کمک کرده و چینی‌ها با دستکاری در نرخ ارز، از کسب و کارها و کارخانه‌های ما سرقت کرده‌اند! دیگر این اتفاق تکرار نخواهد شد!

چین با دستکاری نرخ ارز، از کسب و کار و کارخانه های ما سرقت کرد!

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، پس از تصمیم چین برای عرضه گسترده یوان در بازار ارز که به کاهش ارزش یوان و رسیدن آن به پایین ترین سطح یک دهه اخیر منجر شد، این اقدام را نقض بزرگ قوانین عادلانه تجارت ارزی خواند و گفت: چینی‌ها ارزش پول خود را به سطوح پایین تاریخی رساندند.

برخی سیگنال‌های طرف چینی حاکی از تمایل بیشتر دولت این کشور برای کاهش‌های بعدی ارزش یوان به عنوان اهرمی در مذاکرات تجاری است. از زمانی که دونالد ترامپ تهدید کرد که بر ۳۰۰ میلیارد دلار از محصولات وارداتی چینی تعرفه ۱۰ درصدی اعمال خواهد کرد، ارزش دلار در برابر یوان ۲.۲ درصد افزایش یافته است.

ترامپ که پیش تر نیز بارها و  بارها از چین به خاطر دستکاری نرخ ارز انتقاد کرده بود در توئیتر خود نوشت: حالا که چین این دستکاری تاریخی در نرخ ارز خود را انجام داد، برای همه مشخص شد که آمریکایی‌ها بهای خشنودی چین را در گذشته پرداخت می کرده‌اند نه تعرفه ها! آمریکا ده ها میلیارد دلار به اقتصاد چین کمک کرده است و چینی‌ها با دستکاری در نرخ ارز، از کسب و کارها و کارخانه‌های ما سرقت کرده‌اند! دیگر این اتفاق تکرار نخواهد شد!

بانک مرکزی چین در واکنش به اتهامات اخیر رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: نرخ ارز تحت تاثیر یک‌جانبه گرایی دولت آمریکا و افزایش تعرفه بر محصولات چینی قرار گرفته است نه سیاست های این بانک. این بانک با بیان این که یوان ارزی باثبات و نیرومند باقی خواهد ماند افزوده است که دولت چین از اعتماد به نفس و توانایی کافی برای حمایت از یوان برخوردار است.

جولیان اوانز، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی چین در موسسه "کپیتال اکونومیکس" گفت: نرخ ارز به ابزاری برای دو طرف در جنگ تجاری تبدیل شده است. فکر می‌کنم چینی ها نرخ ارز را بیش از این هم تضعیف کنند و احتمالا در سه ماه پیش رو شاهد کاهش پنج تا ۱۰ درصدی ارزش یوان در برابر دلار خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی