English

حمله پهپادی ارتش یمن به پایگاه هوایی ملک خالد عربستان

ارتش یمن با استفاده از پهپادهای قاصف K2‌ پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط عربستان را مورد حمله قرار داد.

حمله پهپادی ارتش یمن به پایگاه هوایی ملک خالد عربستان

به گزارش خبرگزاری موج، یحیی سریع ،  سخنگوی نیروهای مسلح یمن  دوشنبه شب اعلام کرد: یگان پهپادی یمن در عملیاتی گسترده پایگاه هوایی ملک خالد  در خمیس مشیط را با پهپادهای قاصف K2‌ هدف قرار داد.

سریع تاکید کرد که در این عملیات، آشیانه جنگنده‌های سعودی و اهداف نظامی دیگر در این پایگاه هوایی با دقت هدف قرار داده شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که حمله به پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط در پاسخ به تجاوز ادامه دار و محاصره ظالمانه و جنایت‌های ائتلاف متجاوز علیه مردم یمن است.

این حمله پهپادی در حالی صورت می‌گیرد که توپخانه ارتش سعودی بعد از ظهر دوشنبه یک بازار را در شهرستان «قطابر» در استان صعده در شمال یمن هدف قرار داد که این حمله  دهها کشته و زخمی بر جای گذاشت. 

از سوی دیگر یگان پهپادی ارتش یمن روز یکشنبه نیز با پهپاد‌هایی از نوع «قاصف k2» اهدافی نظامی در فرودگاه نجران واقع در جنوب عربستان سعودی را هدف قرار گرفته بود.

عربستان از فرودگاه‌های غیرنظامی در جنوب کشورش برای فعالیت‌های نظامی علیه یمن استفاده می‌کند به نحوی که یک مرکز کنترل از راه دور برای پهپادها در فرودگاه‌ها با هدف انجام مأموریت‌های رصد و حمله به خاک یمن ایجاد شده است.

ائتلاف سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده و تا کنون بیش از 50 هزار نفر را کشته یا زخمی کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه