English

برگزاری جلسه محاکمه عمر البشیر در چهارشنبه

محاکمه رئیس‌جمهور مخلوع سودان چهارشنبه هفته جاری آغاز می شود.

برگزاری جلسه محاکمه عمر البشیر در چهارشنبه

به گزارش خبرگزاری موج، محاکمه عمر البشیر ، رئیس‌جمهور مخلوع سودان چهارشنبه به اتهام فساد، در اختیار داشتن ارز و کسب ثروت نامشروع برگزار می‌شود.

دادستانی کل سودان پیشتر به دنبال کشف و ضبط مبالغ مالی بیش از صد میلیون دلار از محل سکونت البشیر در کاخ الضیافة در خارطوم وی را متهم به فساد، در اختیار داشتن ارز و کسب ثروت نامشروع کرد.

طبق گزارش‌های رسانه‌ای، دادگاه شمال خارطوم به دلایل امنیتی بررسی این مسأله را رد کرده و انتظار می‌رود که جلسه محاکمه البشیر در دادگاه مرکزی خارطوم و به ریاست قاضی دادگاه تجدیدنظر برگزار شود.

علی‌رغم اعلام محاکمه عمر البشیر، اما انقلابیون و فعالان سودانی خواستار محاکمه وی در دادگاه کیفری بین‌المللی هستند که خواستار تحویل وی است و دو حکم بازداشت را علیه البشیر به اتهام کشتار دسته جمعی و جنایات جنگی صادر کرده است.

همچنین احتمال داده می‌شود که البشیر با پرونده دیگری نیز مواجهه شود که تعدادی از وکلا علیه وی مطرح کرده و وی را متهم به رهبری و اجرای کودتای نظامی علیه دولت منتخب و به دست گرفتن قدرت در ۳۰ ژوئن ۱۹۸۹ کرده‌اند.

از سوی دیگر، دادستانی کل سودان اعلام کرد که امروز (شنبه) کنفرانس مطبوعاتی را برای اعلام نتایج تحقیقات خود درباره حمله به تحصن کنندگان در مقابل مقر فرماندهی کل ارتش این کشور در مرکز خارطوم برگزار می‌کند.

عبدالله احمد عبدالله، دادستانی کل سودان پیشتر اعلام کرده بود که نتایج تحقیقات کمیته بررسی حمله به تحصن کنندگان را تحویل گرفته است و پس از اطلاع از جزئیات، این نتایج را برای همه اعلام خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی