English

۴ کشته در پی آغاز اولین روز نافرمانی مدنی در سودان

کمیته مرکزی پزشکان سودان اعلام کرد که دو نفر در خارطوم در نخستین روز نافرمانی مدنی بر اثر اصابت گلوله و دو نفر دیگر در شهر أم درمان با ضربات سلاح سرد کشته شدند.

4 کشته در پی آغاز اولین روز نافرمانی مدنی در سودان

به گزارش خبرگزاری موج، نافرمانی فراگیر مدنی روز یکشنبه (19 خرداد) در خارطوم و تعدادی از شهرهای سودان آغاز شد و چهار نفر در  این ناآرامی‌ها کشته شدند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیته مرکزی پزشکان سودان اعلام کرد که دو نفر در خارطوم بر اثر اصابت گلوله و دو نفر دیگر در شهر أم درمان با ضربات سلاح سرد کشته شدند.

کمیته مذکور شورای نظامی انتقالی و شبه‌نظامیان را مسئول قتل این افراد برشمرد و اعلام کرد که از زمان حمله به محل تحصن معترضان تا کنون ۱۱۸ نفر کشته شده‌اند.

هم‌زمان با آغاز نافرمانی مدنی در سودان، خیابان‌های خارطوم شاهد تعطیلی مراکز تجاری است و تقریبا ترددی در خیابان‌های پایتخت وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، تمامی بانک‌ها، ادارات و دیگر مراکز نیز نیمه تعطیل شده و معترضان خیابان‌های خارطوم و ام‌درمان را مسدود کرده‌اند.

همچنین نیروهای ارتش و نیروهای واکنش سریع و پلیس به طور گسترده در خیابان‌های اصلی مستقر شدند.

نیروهای امنیتی سودان سوم ژوئن (13 خرداد) با حمله به میدان محل تحصن معترضان ده‌ها نفر را کشتند.

عمر البشیر رئیس‌جمهور سابق سودان ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن یک شورای نظامی به رهبری «عبدالفتاح البرهان» قدرت را به دست گرفت.

از سوی دیگر شورای نظامی انتقالی سودان دیشب اعلام کرد که قصد دارد همه جاده‌ها و خیابان‌ها را باز کرده و موانع موجود در خیابان‌ها را برچیند.

شورای نظامی سودان همچنین هر گونه وجود شکاف در میان نیروهای امنیتی را رد کرد.

«جمال‌الدین عمر» عضو شورای مذکور گفت که معارضان و «قوی الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) مسئول حوادث در کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه