English

آمریکا خطاب به ترکیه:

اس ۴۰۰ را کنار بگذارید، بیایید در مورد تجارت آزاد صحبت کنیم

لیندسی گراهام سناتور آمریکایی، در تماس تلفنی با وزیر خارجه ترکیه از وی درخواست کرده تا آنکارا از فعال سازی سامانه اس 400 چشم پوشی کند. وی در ازای این اقدام ترکیه اعلام کرده واشنگتن آماده است مذاکرات مربوط به تجارت آزاد را با آنکارا آغاز کند.

اس 400 را کنار بگذارید، بیایید در مورد تجارت آزاد صحبت کنیم

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از ینی شفق، یک سناتور ارشد آمریکایی به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با وزیر خارجه ترکیه تماس گرفته و از وی خواسته است تا این کشور، سامانه اس 400 را که اخیرا برخی قطعات آن از روسیه وارد ترکیه شده است را کنار بگذارد و از آن استفاده نکند.

لیندسی گراهام سناتور آمریکاییِ نزدیک به دونالد ترامپ در تماس با وزیر خارجه ترکیه گفته است: آمریکا مایل است مذاکرات مربوط به تجارت آزاد را با ترکیه آغاز کند. این اقدام در صورتی انجام خواهد شد که ترکیه تعهد دهد سامانه اس 400 را فعال نخواهد کرد. 

از سال 2017، ترکیه و آمریکا در مورد خرید سامانه اس 400 توسط آنکارا از روسیه، در تنش به سر می برند. آمریکا بارها هشدار داده اگر این اتفاق بیفتد، واشنگتن فرآید فروش جنگنده های اف 35 به ترکیه را متوقف خواهد ساخت. گراهام افزوده: فعال سازی سامانه اس 400 توسط ترکیه موجب می شود تا آمریکا بر این کشور تحریم های سختی را وضع کند. وی اظهار امیدواری کرده که بتواند مقام های ترک را قانع کند تا از تصمیم خود صرف نظر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه