English

تلفات باران های موسمی در جنوب آسیا به ۱۵۲ نفر رسید

مقام های کشورهای هند، نپال و بنگلادش اعلام کردند: در اثر ریزش باران های شدید موسمی و ایجاد سیل و رانش زمین در مناطق مختلف کشورهای ذکر شده، حداقل 152 نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند.

تلفات باران های موسمی در جنوب آسیا به 152 نفر رسید

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، مقام های مسوول درکشورهای سیل زده جنوب آسیا گفتند: شمار جان باختگان سیل و رانش زمین که ناشی از ریزش باران های موسمی در منطقه جنوب آسیا است، به 152 نفر افزایش یافته است. باران های شدید موسمی و رانش زمین موجب فرار میلیون ها نفر از خانه و کاشانه خود شده اند. 

حداقل 90 نفر در نپال مرده اند و 50 نفر نیز در ایالت آسام هند جان خود را از دست داده اند. شماری نیز در بنگلادش جان باخته اند. شیو کومار یکی از مقام های محلی ایالت آسام هند گفته است: در جریان بارش های سنگین موسمی اخیر، حداقل 10 گونه کمیاب کرگردن که در یکی از پارک های حیات وحش ایالت آسام هند قرار داشته اند نیز جان خود را از دست داده اند.

جمعیتی در حدود 4.8 میلیون نفر و حدود 3700 روستا در قلمرو کشورهای نپال، هند و بنگلادش تحت تاثیر سیل قرار دارند. بر اساس گزارش ها، 2.5 میلیون نفر در ایالت بیهار هند نیز تحت تاثیر سیل قرار دارند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه