English

سیل در جنوب آسیا موجب آوارگی میلیون ها نفر شده است

بارش شدید باران های موسمی در منطقه جنوب آسیا که با سیل و رانش زمین همراه شده، تاکنون موجب آوارگی بیش از 4 میلیون نفر در این منطقه شده است.

سیل در جنوب آسیا موجب آوارگی میلیون ها نفر شده است

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، همزمان با افزایش میزان باران های موسمی در منطقه جنوب آسیا، بیش از 4 میلیون نفر از اتباع کشورهای هند، نپال و بنگلادش مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند. باران های شدید موسمی که با سیل و رانش زمین همراه شده اند، تاکنون موجب مرگ بیش از 100 نفر شده اند.

ایالت های فقیر آسام و بیهار در هند از جمله مناطقی هستند که بیشترین آسیب را از باران های موسمی دیده اند. فقط در ایالت آسام، حدود 4.3 میلیون نفر از خانه های خود آواره شده اند . دولت هند و مقام های محلی در ایالت آسام، نسبت به افزایش میزان آب رودخانه ها هشدار داده اند. 

تلویزیون دولتی هند با نشان دادن تصاویری از ایالت بیهار هند، آسیب ها به زیرساخت های ارتباطی این ایالت مثل جاده ها و ریل راه آهن را به نمایش گذاشته است. باران های موسمی هرساله در منطقه جنوب آسیا موجب مرگ و آوارگی شماری از مردم ساکن در این منطقه می شود با این حال، شمار آوارگان و کشته شدگان باران های موسمی در سال جاری که اخیرا هم آغاز شده اند، انتظار می رود افزایش یابد. 

باران های موسمی و سیل و رانش زمین در کشورهای نپال، هند و بنگلادش در سال 2017، موجب مرگ دست کم 800 نفر شدند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه