English

پاکستان حریم هوایی خود را به روی پروازهای بین المللی بازگشایی کرد

پاکستان حریم هوایی خود را که پس از درگیری با هند با محدودیت هایی مواجه شده بود، بار دیگر به روی پروازهای بین المللی بازگشایی کرده است.

پاکستان حریم هوایی خود را به روی پروازهای بین المللی بازگشایی کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روز سه شنبه(25 تیرماه)، پاکستان حریم هوایی خود را به روی پروازهای بین المللی بازگشایی کرد. این اقدام در پی چندین ماه محدودیتِ اعمال شده بر حریم هوایی پاکستان در بحبوحه تشدید تنش های این کشور با هند اتفاق افتاده است. 

وب سایت سازمان هوانوردی پاکستان اعلام کرده: حریم هوایی پاکستان به روی تمامی پروازها بویژه پروازهای بین المللی که از مبادی مناطق و کشورهای مختلف صورت می گیرند، بار دیگر بازگشایی می شود. این اقدام پاکستان که در مسیر کریدورهای مهم هوانوردی جهان حضور دارد موجب خوشحالی خطوط هوایی بین المللی است زیرا پس از اعمال محدودیت های هوانوردی بر فراز حریم هوایی این کشور، صدها پرواز تجاری و باری مجبور بودند بر ساعت پروازی و همچنین مصرف سوخت خود بیفزایند تا از حریم هوایی دیگر کشورها استفاده کننده و به مقاصد خود برسند. 

پاکستان حریم هوایی خود را در ماه فوریه و پس از تشدید تنش ها با هند که به جنگی چند روزه میان این دو کشور انجامید به روی پروازهای بین المللی بست. هر دو کشور علاوه بر بمباران مناطقی در داخل خاک یکدیگر، درگیر جنگ هوایی نیز شدند که در نتیجه آن، یک جنگنده هندی در منطقه کشمیر سقوط کرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه