English

آناتولی آنتونوف:

آماده بازگشت به گفت‌وگو با آمریکا هستیم اما به دنبال ‌آن نمی‌دویم

سفیر روسیه در آمریکا گفت: ما آماده بازگشت به گفت‌وگوهای سازنده با ایالات متحده هستیم اما به دنبال ‌آن نمی‌دویم. پیشنهادات ما روی میز مذاکره است. سرنوشت پیمان آی‌ان‌اف در دستان ایالات متحده است.

آماده بازگشت به گفت‌وگو با آمریکا هستیم اما به دنبال ‌آن نمی‌دویم

به گزارش خبرگزاری موج، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا جمعه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار کرد: ما در مقامات آمریکایی آمادگی برای گفت‌وگوهای سازنده برای حفظ معاهده آی‌ان‌اف نمی‌بینیم. همتایان ما از گفت‌وگوی اساسی درباره نگرانی‌های روسیه امتناع می‌کنند. آنها کمپین تبلیغاتی سنگینی به راه انداختند و از اقدامات ادعایی روسیه مبنی بر ساخت و ارتقای یک موشکی که فراتر از مشخصات این معاهده باشد، انتقاد می‌کنند.

سفیر روسیه همچنین گفت، برخی از اقدامات طرف آمریکایی برای تضعیف پیمان جامع منع آزمایش هسته‌ای (سی‌تی‌بی‌تی) است. آنتونوف تاکید کرد: ما آماده بازگشت به گفت‌وگوهای سازنده با ایالات متحده هستیم اما به دنبال ‌آن نمی‌دویم. پیشنهادات ما روی میز مذاکره است. سرنوشت پیمان آی‌ان‌اف در دستان ایالات متحده است. البته متاسفیم که این پیمان بسیار مهم برای حذف دو نوع موشک به دست فراموشی سپرده می‌شود و جهان با آغاز یک رقابت تسلیحاتی در حوزه موشک‌های کوتاه برد و میان برد مواجه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی