English

واکنش بولتون به عبور ذخایر اورانیوم ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم

مشاور امنیت ملی آمریکا نوشت: دلیلی وجود ندارد که ایران غنی‌سازی خود را افزایش دهد مگر آن که [این اقدام] بخشی از تلاش آن برای کاهش مدت زمان گریز برای تولید تسلیحات هسته‌ای باشد.

واکنش بولتون به عبور ذخایر اورانیوم ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم

به گزارش خبرگزاری موج، جان بولتون ، مشاور امنیت ملی آمریکا در یک پیامی توییتری مدعی شد: دلیلی وجود ندارد که ایران غنی‌سازی خود را افزایش دهد مگر آن که [این اقدام] بخشی از تلاش آن برای کاهش مدت زمان گریز برای تولید تسلیحات هسته‌ای باشد.

در پی اقدام ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود روز گذشته سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد: یوکیو آمانو، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اطلاع شورای حکام رسانده است "آژانس در یکم ژوئیه، عبور ذخایر اورانیم غنی‌سازی شده ایران از محدودیت‌های توافق هسته‌ای را تأیید می‌کند".

وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز گذشته در توئیتر خود با تأکید بر این که ایران توافق هسته‌ای برجام را نقض نکرده است، در تبیین علت این امر، به پاراگراف ۳۶ برجام اشاره کرده است.

ظریف با اشاره به خروج آمریکا از برجام و استناد ایران به پاراگراف ۳۶ در به جریان انداختن ادامه مسیر، نوشت: ما ضمن محفوظ بودن حقوقمان، به کشورهای E۳+۲ [سه کشور اروپایی، چین و روسیه] چند هفته فرصت دادیم. ما پس از ۶۰ هفته نهایتاً دست به اقدام زدیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: به محض آن که کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل کنند، ایران متقابلاً اقدامات معکوس به عمل خواهد آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه