English

دونالد ترامپ:

افغانستان را دانشگاه هاروارد تروریست‌ها می‌نامم

رئیس جمهور آمریکا با اظهار نگرانی درباره خروج نظامیان آمریکا از افغانستان گفت: من افغانستان را دانشگاه هاروارد تروریست‌ها می‌نامم.

افغانستان را دانشگاه هاروارد تروریست‌ها می‌نامم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: نگران هستم با خروج نظامیان آمریکا از افغانستان، این کشور پایگاهی برای تروریسم شده که از آن برای انجام حملات تروریستی علیه آمریکا استفاده شود.

وی در مصاحبه با فاکس نیوز اظهار داشت: مشکل خروج ۹ هزار نیروی نظامی از افغانستان این است که این کشور مکانی برای تروریست‌ها است.

ترامپ گفت: من افغانستان را دانشگاه هاروارد تروریست‌ها می‌نامم.

وی به فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان در خصوص خروج نیروهای آمریکا از این کشور گفت: بهتر است با تروریست‌ها در افغانستان بجنگیم تا در آمریکا.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: حتی در صورتی که آمریکا نیروهایش را از افغانستان خارج کند نیروهای اطلاعاتی قدرتمندی از طرف آمریکا در افغانستان حضور خواهند داشت.

«زلمای خلیل زاد» فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان روز دوشنبه (۱۰ تیر) هفتمین دور مذاکرات صلح افغانستان را با طالبان در قطر برگزار کرد.

موضوع اصلی این مذاکره خواسته طالبان مبنی بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان است. آمریکا نیز در مقابل خواستار تضمین این مطلب است که افغانستان به عنوان پایگاهی برای تروریست‌ها استفاده نخواهد شد.

شهر کابل حوالی صبح روز گذشته شاهد وقوع انفجاری قوی بود. این انفجار در منطقه دیپلماتیک کابل و نزدیک فرماندهی نیروهای ناتو، اداره امنیت ملی و وزارت دفاع افغانستان روی داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه