English

واکنش عراق به حمله نیروی هوایی ترکیه به استان سلیمانیه

وزارت خارجه عراق اعلام کرد: دولت فدرال حمله دو جنگنده وابسته به نیروی هوایی ترکیه به استان سلیمانیه را محکوم می‌کند.

واکنش عراق به حمله نیروی هوایی ترکیه به استان سلیمانیه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه عراق در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: دولت فدرال حمله دو جنگنده وابسته به نیروی هوایی ترکیه به استان سلیمانیه که به کشته شدن چهار عراقی و زخمی شدن چهار تن دیگر منجر شد و در بین مردم باعث رعب و وحشت شد، محکوم می‌کند.

این وزارت‌خانه افزود،‌ در شرایطی که عراق به دنبال برقراری روابط استراتژیک طولانی مدت بوده و هر گونه اقدام علیه امنیت ترکیه را از خاک عراق منع می‌کند، آنکارا دست به اقدامات جنگی زده، حاکمیت ارضی عراق را نقض می‌کند که این اقدام با اصول حسن هم‌جواری مغایرت دارد و نقض کامل قوانین بین‌المللی انسانی است.

وزارت خارجه عراق در پایان این بیانیه آورده است، شرایط هر چه که باشد، طرف ترکی باید حملات به مناطق عراق را متوقف کرده، به حاکمیت ارضی احترام بگذارد و برای تضمین امنیت مرزهای میان دو کشور همکاری متقابل داشته باشد.

از سوی دیگر، ‌یک منبع در بخش اطلاع رسانی ارتش ترکیه ، حملات نیروهای این کشور به سلیمانیه را تکذیب کرد و گفت: عملیاتی در این استان اجرا نکرده‌ایم و همه عملیات‌ها را در صورت اجرایی شدن، در قالب بیانیه اعلام می‌کنیم.

ترکیه از چند سال گذشته به منظور حمله به پایگاه‌های حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک. ک که آن را گروه تروریستی می‌داند، شمال عراق را به صورت مداوم مورد هدف قرار می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه