English

تشدید جنگ تجاری چین و آمریکا:

چین دامنه اعمال تعرفه بر کالاهای آمریکایی را گسترش داد

چین در اقدامی از افزایش اعمال تعرفه بر 60 میلیارد دلار از کالاهای صادراتی آمریکا به چین خبر داده است. این اقدام در راستای جنگ تجاری چین و آمریکا تحلیل می شود.

چین دامنه اعمال تعرفه بر کالاهای آمریکایی را گسترش داد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روز شنبه(11 خردادماه)، چین دامنه اعمال تعرفه بر کالاهای آمریکایی را گسترش داد. این اقدام در آستانه رونمایی دولت چین از لیست سیاه "شرکت های خارجی غیرقابل اعتماد" انجام می شود که به زعم تحلیلگران این اقدام، به دنبال مجازات آمریکا و شرکت های خارجی است که ارتباطات خود با شرکت هوآوی را تحت فشار آمریکا قطع کرده اند.

این حرکت چین، 60 میلیارد دلار از کالاهای آمریکا یی را با تعرفه 5 تا 25 درصدی مواجه خواهد ساخت. این اقدام به تلافی اعمال تعرفه از سوی آمریکا بر 200 میلیارد دلار از کالاهای صادراتی چین به آمریکا انجام می شود که اکنون میزان تعرفه آن ها به 25 درصد رسیده است. 

چین و آمریکا بار دیگر بر تنش های تجاری خود افزوده اند. این تنش ها از ماه گذشته که مذاکرات تجاری دو طرف در آمریکا بدون هیچ نتیجه ای خاتمه یافت و مذاکره کنندگان آمریکایی طرف چینی را به خیانت به تعهدات پیشین خود متهم کردند، از سر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه