English

وزیر خارجه آمریکا از آلمان خواست فعالیت های حزب الله لبنان را ممنوع کند

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سفر به آلمان از مقام های این کشور خواسته تا فعالیت های حزب الله لبنان در این کشور را ممنوع کنند.

وزیر خارجه آمریکا از آلمان خواست فعالیت های حزب الله لبنان را ممنوع کند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از عرب نیوز، روز جمعه(10 خردادماه)، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سفر به آلمان از مقام های این کشور درخواست کرد تا فعالیت های حزب الله لبنان در این کشور را ممنوع کنند. وی افزود آلمان باید در این موضوع راه انگلستان را که پیش از این فعالیت های حزب الله لبنان را ممنوع کرده بود دنبال کند.

انگلستان فعالیت های حزب الله لبنان را در اوایل سال جاری میلادی ممنوع کرده بود. سفر پمپئو به آلمان اولین سفر رسمی وی به این کشور اروپایی محسوب می شود. قرار است وزیر خارجه آمریکا به 4 کشور اروپایی سفر کند. این دیدارها در بحبوحه افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا انجام می شوند. پمپئو در برلین با هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و آنگلا مرکل صدراعظم این کشور دیدار کرده است. 

قرار است پمپئو پس از سفر به آلمان به سوئیس سفر کند. سوئیس حافظ منافع ایالات متحده آمریکا در ایران است. آلمان یکی از امضا کنندگان توافق برجام در سال 2015 میان ایران و گروه 5 بعلاوه 1 است. برلین به دنبال آن است تا هرطور شده، این توافق را زنده نگه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه