English

واکنش ترامپ به کاندیداتوری جانسون برای نخست وزیری بریتانیا

رییس جمهور آمریکا در این باره گفت‌: من همواره بوریس را دوست داشتم. نمی‌دانم که او انتخاب می‌شود یا خیر، اما فکر می‌کنم که او مرد بسیار خوب و با استعدادی است.

واکنش ترامپ به کاندیداتوری جانسون برای نخست وزیری بریتانیا

به گزارش خبرگزاری موج ‌به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ ، رییس جمهور آمریکا در آستانه سفرش به بریتانیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر او در مورد ۱۲ کاندیدای دستیابی به مسند نخست وزیری بریتانیا چیست، گفت‌: من همواره بوریس را دوست داشتم. نمی‌دانم که او انتخاب می‌شود یا خیر، اما فکر می‌کنم که او مرد بسیار خوب و با استعدادی است.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم، بوریس به خوبی از عهده این کار بر آید. او نخست وزیر فوق‌العاده‌ای می‌شود.

چندی قبل ترزا می اعلام کرد، به خاطر ناکامی در اجرای بریگزیت استعفا می‌دهد.

وی در جلوی دفتر نخست وزیری گفت: اکنون برای من روشن شده که منافع بریتانیا با یک نخست وزیر تازه بهتر تامین می‌شود.

ترامپ در ادامه اظهاراتش مدعی شد، برخی از کاندیداها برای رهبری حزب محافظه کار بریتانیا خواستار حمایت او از آنها شده‌اند، اما وی اعلام نکرد این افراد چه کسانی هستند.

بوریس جانسون یکی از کاندیداهای اصلی برای جانشینی ترزا می است و آماده است بریتانیا را از اتحادیه اروپا با توافق و یا بدون توافق خارج کند.

رییس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌هایش، از نحوه عملکرد ترزا می در مذاکرات بریگزیت انتقاد کرد و در این باره گفت‌: در این مذاکرات بریتانیا به اتحادیه اروپا اجازه داد که تمام کارت‌ها را داشته باشد.

وی ادامه داد: بازی کردن در شرایطی که یک طرف تمام امتیازات را دارد، بسیار سخت است.

همچنین ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش درباره مگان مارکل، همسر شاهزاده دوم انگلیس، گفت‌: او بسیار خوب است و من مطمئن هستم که فوق‌العاده عمل خواهد کرد.

رییس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره انتقاد مارکل از ترامپ در جریان کمپین انتخابی ترامپ در سال ۲۰۱۶، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی