English

در بیانیه مشترک دو کشور مطرح شد؛

توافقنامه همکاری نظامی آمریکا و امارات اجرایی می‎شود

توافقنامه همکاری نظامی بین آمریکا و امارات در جهت تقویت هماهنگی نظامی میان دو کشور اجرایی خواهد شد و در شرایط حساس کنونی منطقه زمینه پیشرفت بیشتر در مشارکت نظامی، سیاسی و اقتصادی قوی بین دو طرف را فراهم می‌کند.

توافقنامه همکاری نظامی آمریکا و امارات اجرایی می‎شود

به گزارش خبرگزاری موج خبرگزاری وام امارات به نقل از بیانیه مشترک آمریکا و امارات مدعی شده است: آمریکا و امارات توجه عمیقی به لزوم تقویت ثبات در منطقه دارند.

طبق بیانیه مشترک، توافقنامه همکاری نظامی بین آمریکا و امارات در جهت تقویت هماهنگی نظامی میان دو کشور اجرایی خواهد شد و در شرایط حساس کنونی منطقه زمینه پیشرفت بیشتر در مشارکت نظامی، سیاسی و اقتصادی قوی بین دو طرف را فراهم می‌کند.

این توافقنامه همکاری نظامی در راستای تقویت همکاری مستحکم در مسائل نظامی و امنیتی و حمایت از تلاش‌های دو کشور در حفظ امنیت در منطقه خلیج فارس اجرایی خواهد شد.

بیانه مشترک در جریان نشست جان بولتون ، مشاور امنیت ملی آمریکا و طحنون بن زاید، همتای اماراتی او صادر شد که بر شروع اجرای توافقنامه همکاری نظامی میان دو کشور تاکید کردند.

همچنین در این راستا محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح این کشور با جان بولتون دیدار کرد و به بررسی تقویت هماهنگی، همکاری و اقدام مشترک بین دو کشور در زمینه‌های مختلف و نیز پرونده‌های مورد توجه دو طرف پرداخت.

دو طرف در عین حال به بررسی تلاش‌های بین‌المللی و هماهنگی مشترک برای مقابله با افراط‌گرایی،‌ خشونت و تروریسم پرداختند.

بولتون و بن زاید همچنین درباره مسائل بین‌المللی مهم از نظر دو کشور و تحولات کنونی منطقه تبادل نظر کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه