English

پیش بینی صندوق بین المللی پول از نرخ تورم ایران در سال جاری میلادی

صندوق بین المللی پول اعلام کرده انتظار می رود نرخ تورم اقتصاد ایران همزمان با افزایش فشار تحریم های آمریکا ، به حدود 40 درصد در سال جاری برسد.

پیش بینی صندوق بین المللی پول از نرخ تورم ایران در سال جاری میلادی

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، صندوق بین المللی پول اعلام کرده انتظار می رود نرخ تورم اقتصاد ایران همزمان با افزایش فشار تحریم های آمریکا، به حدود 40 درصد در سال جاری برسد. 

ایالات متحده آمریکا که که از نوامبر گذشته بار دیگر تحریم های نفتی را بر علیه ایران به اجرا گذاشته، این ماه از خریداران بین المللی نفت ایران درخواست کرده تا از ماه می، از خرید نفت ایران کاملا خودداری کنند. در غیر اینصورت، آمریکا به خریداران نفت ایران هم تحریم اعمال خواهد کرد. 

بر اساس تخمین های صندوق بین المللی پول، اقتصاد ایران در سال گذشته کاهش 3.9 درصدی در رشد اقتصادی را تجربه کرده و انتظار می رود در سال جاری، این میزان تا 6 درصد افزایش یابد. 

صندوق بین المللی پول اعلام کرده: بازگشت مجدد تحریم ها علیه ایران و عدم تمدید معافیت های نفتی ایران ، به وضوح تاثیر منفی بر اقتصاد ایران خواهد گذاشت. این تاثیر هم اثر مخرب خود را در بحث رشد اقتصادی و هم نرخ تورم نشان می دهد. بر اساس ارزیابی ها، انتظار می رود نرخ تورم ایران در سال جاری میلادی، تا حدود 40 درصد افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه