English

خاطره گویی ترامپ از تحقیر پادشاه سعودی

رئیس جمهور آمریکا خاطره ای از گفتگوی تلفنی خود با پادشاه سعودی تعریف کرده که در جریان آن، بار دیگر با تحقیر وی، حمایت آمریکا از عربستان سعودی را مشروط به پرداخت پول از طرف این کشور کرده است.

خاطره گویی ترامپ از تحقیر پادشاه سعودی

به گزارش خبرگزاری موج،  رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز یکشنبه (به وقت تهران) در جمع حامیان خود در «ویسکانسین» سخنرانی کرد و در این تجمع به تمجید از مواضع داخلی و سیاست خارجی دولتش پرداخت.

دونالد ترامپ  در این سخنرانی عمومی بار دیگر با ادبیاتی تحقیرآمیز عربستان سعودی را خطاب قرار داد و برای طرفدارانش از مکالمه با ملک سلمان  شاه سعودی خاطره‌ ای تعریف کرد. ترامپ در جمع طرفداران خود از حمایت دولتش از عربستان سعودی دفاع کرد. وی گفته: "آن ها پولی زیادی برای خرید از ما خرج می کنند. آن ها چیزی حدود 450 میلیارد دلار برای خرید از ما پرداخت کرده اند. مردم از من می خواهند تا روابط با عربستان سعودی را قطع کنم اما آن ها 450 میلیارد دلار از ما خرید داشته اند و من نمی خواهم آن ها را از دست بدهم". ترامپ در ادامه از کمک مالی آمریکا به ارتش و نیروهای نظامی عربستان خبر داد.

ترامپ سپس خاطره ای از گفتگوی تلفنی خود با ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی تعریف کرد. ترامپ گفت:"من به ملک سلمان زنگ زدم. من پادشاه را خیلی دوست دارم. گفتم: پادشاه! ما دار و ندارمان را برای دفاع از شما از دست می دهیم و شما هم پول زیادی دارید. ترامپ ادامه می دهد: پادشاه از من پرسید دلیل تماس شما چیست زیرا تاکنون هیچ فردی چنین تماسی با من نداشته است.ترامپ در پاسخ به این حرف ملک سلمان گفته: هیچ کس چنین تماسی با شما نداشته چون همه آن ها احمق بوده اند". 

اظهارات تازه رئیس‌جمهور آمریکا درباره عربستان سعودی در حالی مطرح شده که او پیش از این بارها با ادبیاتی تحقیرآمیز به عربستان سعودی یادآور شده بود که «اگر آمریکا نباشد، عربستان سعودی دو هفته بییشتر دوام نمی‌آورد».

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی