English

طالبان از حضور زنان در تیم مذاکره کننده خود خبر داد

رای اولین بار، سخنگوی گروه طالبان از حضور زنان در هیات مذاکره کننده طالبان برای شرکت در گفتگوهای ماه جاری در قطر با موضوع آینده افغانستان خبر داده است.

طالبان از حضور زنان در تیم مذاکره کننده خود خبر داد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، برای اولین بار، سخنگوی گروه طالبان از حضور زنان در هیات مذاکره کننده طالبان برای شرکت در گفتگوهای ماه جاری در قطر با موضوع آینده افغانستان خبر داده است.  

حضور زنان در تیم مذاکره کننده طالبان برای این گروه که سال ها حقوق زنان را انکار می کرده است، قدمی رو به جلو تلقی می شود و می تواند نشانه ای از این موضوع باشد که مطالبات زنان نیز در گفتگوهای صلح افغانستان که با هدف پایان بخشیدن به بحران 17 ساله این کشور انجام می شوند، مورد توجه قرار خواهد گرفت. 

ذبیح الله مجاهد یکی از سخنگویان اصلی گروه طالبان در گفتگویی تلفنی عنوان کرده:"زنان نیز در هیات طالبان برای شرکت در گفتگوهای دوحه، حضور خواهند داشت". مجاهد نامی از زنان حاضر در تیم مذاکراتی طالبان نبرده است با این حال، به این نکته اشاره کرده که این زنان، نسبتی با اعضای ارشد طالبان ندارند، از افغان های معمولی در داخل و خارج از افغانستان هستند که به نوعی حامی وطرفدار طالبان محسوب می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه