English

رهبر جدید شورای انتقالی نظامی سودان، وعده اصلاحات داد

چند روز پس از کناره گیری عمرالبشیر از قدرت ، رهبر جدید شورای انتقالی نظامی سودان وعده اصلاحات گسترده سیاسی و اقتصادی را به مردم داد.

رهبر جدید شورای انتقالی نظامی سودان، وعده اصلاحات داد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، چند روز پس از کناره گیری عمرالبشیر از قدرت ، رهبر جدید شورای انتقالی نظامی سودان وعده اصلاحات گسترده سیاسی و اقتصادی را به مردم داد. 

ژنرال عبدالفتاح برهان در یک خطابه تلویزیونی، از پایان وضعیت اورژانسی و حکومت نظامی که توسط شورای نظامی گذشته برقرار شده بود خبر داد. برهان، جایگزین عواد ابن عوف وزیر دفاع سودان شده است که پس از سقوط عمرالبشیر، ریاست شورای انتقالی نظامی سودان را بر عهده گرفته بود.

برهان گفته است: دوره انتقالی دو ساله سودان با برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه به پایان خواهد رسید. برهان همچنین وعده داده تا مفسدان و تمامی افرادی را که به نوعی در کشتار مردم سودان نقش داشته اند را به دادگاه تحویل خواهد داد تا محاکمه شوند.  برهان آتش بس ملی نیز اعلام کرده و از گروه های مختلف خواسته تا به میز مذاکره برگردند و در فرآیند برقراری صلح پایدار در سودان ایفای نقش کنند. 

اواخر هفته گذشته، عمرالبشیر رهبر سودان پس از بیش از سه دهه حکومت بر این کشور آفریقایی، در جریان انقلاب سودان و با فشار نظامیان، مجبور شد از قدرت کناره گیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه