English

حیدر العبادی:

برقراری روابط متعادل با عربستان و ایران و آمریکا از دستاوردهای مهم عراق است

نخست وزیر پیشین عراق یکی از دستاوردهای مهم دولتش را برقراری روابط متعادل با عربستان و ایران و آمریکا دانست و گفت که نه با هیچ کشور خارجی همراه بوده و نه علیه کسی بوده بلکه همواره کوشیده که موضع مستقل و غیر جانبدارانه عراق را نمایندگی کند.

برقراری روابط متعادل با عربستان و ایران و آمریکا از دستاوردهای مهم عراق است

به گزارش خبرگزاری موج، حیدر العبادی، نخست وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف «النصر» در گفت‌وگو با خبرگزاری "بغداد الیوم"  درباره سخنان پیشینش درباره سردار سلیمانی و اینکه گفته به او احترام می‌گذارد گفت: به سردار قاسم سلیمانی احترام می‌گذارم چون او در پی منافع کشورش است و سران سیاسی عراق هم باید در خدمت منافع کشور خودشان باشند و نه منافع دیگران. این عیب نیست که با دیگران همکاری کنیم اما این همکاری باید بر اساس قوانین همکاری و احترام متقابل باشد که منافع عراق را هم تأمین کند. سیاسیون عراقی باید بدانند که تا خودشان به دنبال منافع ملت و کشورشان نباشند، دیگران هرقدر هم که حسن نیت داشته باشند منافع ما عراقی‌ها را تأمین نخواهند کرد.

نخست وزیر سابق عراق پیروزی بر داعش را دستاورد عراق و ملت عراق دانست و گفت که این پیروزی با فداکاری ملت عراق به دست آمد و هر حمایتی که از جانب دیگران از عراق شد رایگان نبود. او گفت هم سلاح با پول عراق تأمین شد هم رزمندگان عراقی بودند هم کشته شدگان عراقی بودند. ضمن تشکر از کشورهایی که به عراق در این جنگ کمک کردند باید گفت که کمک‌های دیگر کشورهای جهان در راستای منافع خودشان بود و با این کمک خواستند که خطر را از خودشان رفع کنند چرا که تروریسم یک خطر جهانی بود.

او یکی از دستاوردهای مهم دولتش را برقراری روابط متعادل با عربستان و ایران و آمریکا دانست و گفت که نه با هیچ کشور خارجی همراه بوده و نه علیه کسی بوده بلکه همواره کوشیده که موضع مستقل و غیر جانبدارانه عراق را نمایندگی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی