English

سفر چهار روزه ماکرون به آفریقا

رئیس جمهوری فرانسه در سفر چهار روزه خود به آفریقا به دنبال از میان برداشتن تاریخچه استعماری فرانسه در قاره سیاه است .

سفر چهار روزه ماکرون به آفریقا

به گزارش خبرگزاری موج، امانوئل ماکرون  گفت: همکاری دفاعی غیرمنتظره چارچوبی را ایجاد می‌کند و راه را برای فرانسه به منظور کمک به ایجاد یک ترکیب دریایی در اتیوپی هموار می‌سازد. این پیمان همچنین به همکاری هوایی، عملیات مشترک و فرصت‌هایی برای آموزش و خرید تجهیزات می‌پردازد.

رئیس جمهوری فرانسه ادامه داد: ما در یک کشور دوست هستیم و می‌خواهیم صفحه جدیدی را در تاریخ مشترک خود ایجاد کنیم.

وی و نخست وزیر اتیوپی همچنین روی توافقاتی در راستای توسعه میراث فرهنگی اتیوپی شامل حفظ کلیساها و آغاز یک حفاری باستان شناسی در یک روستای متعلق به قرن ۱۲ توافق کردند. پاریس قرار است ۱۰۰ میلیون یورو برای کمک به گذار اقتصادی در اتیوپی کمک کند.

اواخر روز سه شنبه، ماکرون به یک شهر دور افتاده در اتیوپی نیز رفت و از کلیسای بازسازی شده قرن ۱۳ که جزو فهرست یونسکو است، دیدن کرد و قول داد تا از نظر مالی و سایر کمک‌ها به اتیوپی، این کلیساها که در معرض تخریب و فرو ریختن هستند، احیا شوند.

وی همچنین یک توافق دفاعی را با اتیوپی اعلام کرد که براساس آن، فرانسه وامی ۸۵ میلیون یورویی به اتیوپی می‌دهد تا از ایجاد یک نیروی دریایی در این کشور محصور حمایت کند.

رئیس جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) قرار است با رهبران اتحادیه آفریقا و پیش از سفر به کنیا دیدار کند.

وی روز پنجشنبه در نشست "یک سیاره" در نایروبی، کنیا حضور خواهد داشت و انتظار می‌رود به ایستگاه راه آهن مرکزی نایروبی برود و قرارداد سه میلیارد یورویی را برای گسترش این خط ریلی به سمت فرودگاه این شهر اعلام کند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد، ماکرون در سفر به اتیوپی و جیبوتی وعده شراکت بر پایه احترام را در پی بدهی‌های منطقه‌ای به چین داده؛ چین در حال گسترش سریع جای پای خود در قاره سیاه است.

ماکرون با توجه به روابط تقویت شده نظامی، فرهنگی و اقتصادی در شرق آفریقا توافق دفاعی جدیدی را با اتیوپی اعلام کرد و انتظار می‌رود که قرارداد بزرگ حمل و نقل را در کنیا امروز (چهارشنبه) امضا کند. ماکرون، جیبوتی را یک شریک تاریخی و متحد استراتژیک خواند.

وی در ادامه با اشاره به رشد حضور چین در آفریقا گفت: نمی‌خواهم سرمایه گذاری‌های بین‌المللی حق حاکمیت شرکای ما را تضعیف کنند. کمپانی‌های فرانسوی می‌توانند پیشنهاد یک شراکت براساس احترام را ارائه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه