English

درگیری شدید پلیس اوکراین با معترضان

درگیری شدید پلیس اوکراین با طرفداران جناح راست در شهر چرکاسی در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرق کی‌یف، پایتخت اوکراین رخ داده است.

درگیری شدید پلیس اوکراین با معترضان

به گزارش خبرگزاری موج، این اعتراضات از سوی راست‌های افراطی با حضور ده‌ها تن از اعضای حزب گروه ملی برگزار شد که تلاش می‌کردند تا در محل برگزاری گردهم‌آیی پترو پوروشنکو ، رئیس جمهوری اوکراین داخل شوند. پلیس برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور استفاده کرد. پوروشنکو برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۳۱ مارس سال جاری میلادی در شهر چرساکی کمپین به راه انداخته بود.

پیشتر در درگیری روز شنبه در کی‌یف نیز پنج افسر پلیس زخمی شدند. این درگیری در مقابل ساختمان ریاست جمهوری اوکراین در کی‌یف رخ داد که در آن صدها تن از معترضان در اعتراض به دستگیری چند تن از اشخاص برجسته به اتهام رسوایی فساد نظامی تجمع کرده بودند.

تحقیقات رسانه‌ای اخیر مشخص کرد که این رسوایی اختلاس در صنعت نظامی اوکراین رخ داد که یکی از آنها شامل یک کارخانه تحت کنترل پوروشنکو است.

در بیانیه پلیس اوکراین همچنین آمده که معترضان تلاش می‌کردند تا موانع ایجاد شده توسط پلیس را در هم بشکنند. پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور آنها را متفرق کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی