English

بیانیه پایانی شرم الشیخ صادر شد

بیانیه پایانی شرم الشیخ صادر شد.

بیانیه پایانی شرم الشیخ صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج، بیانیه پایانی اجلاس عربی اروپایی شرم‌الشیخ عصر شنبه صادر شد و طی آن به موارد زیر اشاره شد.

همکاری منطقه‌ای کلید حل چالش‌های مشترکی است که کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای عربی با آن مواجه هستند.

- در این نشست بر عزم واقعی برای همکاری در تجربه‌ها و افزایش مشارکت عربی اروپایی با هدف تحقق اهداف مشترک و حمایت از صلح وپایداری وشکوفایی تاکید شد.

- در این نشست بر موضع مشترک در روند صلح خاورمیانه از جمله وضعیت قدس و قانونی نبودن شهرک‌های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغال شده فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی اشاره شده است.

- در این نشست بر برگزاری منظم کنفرانس بین کشورهای عربی و اروپایی تاکید شده و نشست بعدی سران در سال 2022 در بروکسل برگزار خواهد شد.

نخستین اجلاس عربی-اروپایی در شرم‌الشیخ مصر امروز در حالی به پایان رسید که این اجلاس شاهد اختلافات بین کشورهای عربی و اروپایی حاضر به ویژه درباره ایران بود.

برخی ناظران معتقدند که این اختلافات مربوط به ملاحظات مربوط به انتقاد از ایران به دلیل آنچه اعراب «دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی و برهم زدن ثبات منطقه» می‌دانند، بوده که در بیانیه پایانی به آن اشاره‌ای نشده است.

نخستین اجلاس عربی- اروپایی از روز یکشنبه در شرم الشیخ مصر در حال برگزاری شد که امیر قطر، شاه اردن و ولی‌عهد ابوظبی در این اجلاس شرکت نکردند اما کشورهای اروپایی به صورت پررنگ در آن شرکت کرده و ۲۸ نفر از مقامات اروپایی اعم از ۲۰ نخست‌وزیر و صدراعظم (آلمان و اتریش) و رئیس‌جمهور رومانی در این اجلاس حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه