English

نخستین جلسه دادگاه وزیر خارجه یمن

دادگاه کیفری در صنعا فرایند محاکمه تعدادی از متهمان در پرونده جاسوسی برای دشمن اسرائیلی را آغاز کرد.

نخستین جلسه دادگاه وزیر خارجه یمن

به گزارش خبرگزاری موج، در جلسه دادگاه، دادستان کل مکلف شد متهمان پرونده را به حضور در دادگاه فرابخواند. دادستان دیوان کیفری پیشتر خالد حسین محمد الیمانی ۵۹ ساله، عبد ربه منصور هادی ۷۱ ساله و معین عبدالملک سعید ۴۱ ساله را به جاسوسی برای دشمن اسرائیلی متهم کرده بود.

در لیست اتهام مطرح شده، نفر اول یعنی الیمانی به خیانت در پست وزیر خارجه یمن ، همکاری با موجودیتی خارجی که در جنگ با یمن است یعنی اسرائیل، دیدار با بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر این رژیم در کنفرانس ورشو و حضوری دوستانه در کنار او در برابر چشم رسانه‌ها با هدف به رسمیت شناختن این رژیم و نیز انجام اقداماتی از جمله حضور در کنار وزرای خارجه اعضای ائتلاف عربی در ورشو که به استقلال و تمامیت ارضی یمن آسیب می‌زند، متهم شد.

همچنین دادستان دیوان کیفری نفر دوم (هادی) و سوم (عبدالملک سعید) این پرونده را به مشارکت در تخلفات نفر اول (الیمانی) با تشویق وی و نیز کمک به وی در جاسوسی برای دشمن متهم کرد.

در این لیست اتهام آمده است، نفر دوم و سوم پرونده به الیمانی دستور دادند در کنفرانس ورشو حضور یافته و جرائم و خیانت بزرگ را بر خلاف خواست یمنی‌ها و اصول و باورهای آنها مرتکب شود.

الیمانی این جرائم را بر اساس توافق، تشویق و حمایت عبد ربه منصور هادی و معین عبدالملک سعید به دنبال سوء استفاده از پست ریاست جمهوری از سوی متهم ردیف اول و خیانت در پست نخست وزیری از طرف متهم ردیف دوم انجام داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه