English

حمایت نخستین کشور عربی از گوایدو

مقامات مراکش حمایت خود را از رئیس مجلس ملی ونزوئلا اعلام و از تدابیری که در جهت تحقق خواسته‌های مشروع ملت ونزوئلا باشد، استقبال کردند.

حمایت نخستین کشور عربی از گوایدو

به گزارش خبرگزاری موج، خوآن گوآیدو، رئیس جمهوری خود خوانده ونزوئلا و رهبر مخالفان در این کشور در تماسی تلفنی با ناصر بوریطه ، وزیر خارجه مراکش با تاکید بر تمایل خود به ازسرگیری روابط با مراکش گفت که قصد دارد همکاری‌ها میان دو کشور را بر اساس پایه‌هایی مستحکم و سالم دوباره به راه بیندازد و تمامی موانعی که اجازه توسعه این همکاری‌ها را نمی‌دهند، از سر راه بردارد.

در بیانیه وزارت خارجه مراکش آمده است، گوآیدو با بوریطه، وزیر خارجه این کشور تماس گرفته است و بورطیه در این گفت‌وگوی تلفنی گفت که مراکش تحولات ونزوئلا را دنبال می‌کند و از تمامی طرح‌ها برای برآورده کردن خواسته‌های مشروع مردم این کشور، دموکراسی و تغییر حمایت می‌کند.

گوآیدو نیز با اشاره به اینکه در این گفت‌وگو به موضوعات مشترک مختلفی پرداخته شد، از انجام این گفت‌وگوی تلفنی ابراز خرسندی کرده و در ادامه نسبت به ازسرگیری روابط میان کاراکاس و رباط و تقویت آنها ابراز امیدواری کرد.

روابط میان رباط و کاراکاس به دلیل موضع‌گیری اخیر ونزوئلا در قبال مساله صحرای غربی که اولویت دیپلماسی مراکش است،‌ تیره شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی