English

سخنرانی نتانیاهو در نشست ضد ایرانی لهستان

روز سه شنبه(9 بهمن ماه)، کانال 13 رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که قرار است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در جریان نشست موسوم به صلح و ثبات خاورمیانه که اواخر ماه جاری در ورشو لهستان برگزار می شود، علیه ایران سخنرانی کند.

سخنرانی نتانیاهو در نشست ضد ایرانی لهستان

به گزارش خبرگزاری موج، روز سه شنبه(9 بهمن ماه)کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل قصد دارد در جریان نشست موسوم به صلح و ثبات خاورمیانه که قرار است اواخر این ماه در شهر "ورشو" لهستان برگزار شود، علیه ایران سخنرانی کند.

بر اساس این گزارش، در این نشست که توسط "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا ترتیب داده شده، نتانیاهو یکی از سخنرانان اصلی است. قرار است نمایندگان کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، امارات عربی متحده، کویت و عمان هم در این نشست حضور داشته باشند.

پامپئو اولین بار ماه گذشته در جریان یک مصاحبه با شبکه "فاکس نیوز" از برگزاری این نشست خبر داد و اعلام کرد که ایران موضوع اصلی این نشست بین‌المللی است و وزرای خارجه ده‌ها کشور به آن دعوت شده‌اند.

این اظهارات واکنش‌های منفی گسترده‌ای از جمله از سوی چین، روسیه و اتحادیه اروپا به همراه داشت، تا جایی که واشنگتن از تأکید بر تمرکز ضدایرانی این نشست عقب‌نشینی کرد. نماینده آمریکا در سازمان ملل هفته پیش گفت قرار نیست این نشست محلی برای "بدنام کردن ایران" باشد. در بیانیه‌ای هم که در مورد دستور کار این نشست صادر شده، به ایران اشاره‌ای نشده است.

رسانه‌های آمریکایی نوشته‌اند که آمریکا از بیم آنکه بسیاری از کشورها از حضور در نشست خودداری کنند، تصمیم گرفته از تأکید بر رویکرد ضدایرانی کنفرانس ورشو خودداری کند. معاون وزیر خارجه لهستان هم که پس از اعتراض ایران به میزبانی ورشو از این نشست به تهران سفر کرده، مدعی شده است که این نشست علیه هیچ کشوری نیست و تنها چالش‌های پیش روی غرب آسیا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی