English

سازمان ملل متحد خبر داد:

آتش گرفتن ۲ انبار مواد غذایی در بندر الحدیده

سازمان ملل متحد از آتش سوزی در 2 انبار مواد غذایی متعلق به این نهاد در بندرالحدیده یمن خبر داده است. این نهاد از سپتامبر سال گذشته به دلیل درگیری های داخلی یمن قادر به دسترسی به ذخایر غذایی خود در شهر الحدیده نبوده است.

آتش گرفتن 2 انبار مواد غذایی در بندر الحدیده

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد اعلام کرده دو انبار مواد غذایی در بندر الحدیده یمن دچار آتش سوزی شده اند. ظاهرا دلیل وقوع آتش سوزی، حمله خمپاره ای به این مکان ها بوده است. "استفان اندرسون" رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد گفته است ما بسیار نگران آسیب رسیدن به ذخایر گندم در شهر الحدیده هستیم. 

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد حدود 51 هزار تن ذخایر گندم در انبارهایی در حومه بندر الحدیده دارد. این نهاد از سپتامبر سال گذشته به دلیل درگیری های گسترده، قادر به دسترسی به این ذخایر نبوده است. نیروهای طرفدار منصور هادی که از حمایت ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی سود می برد در تلاش است تا حوثی های یمنی را سرکوب کند. 

ماه گذشته مذاکراتی با حمایت سازمان ملل متحد در سوئد برای ایجاد آتش بس انجام شد با این حال، آتش بس توافق شده نقض شده است. حوثی های یمن و نیروهای طرفدار منصور هادی یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می کنند. ذخایر گندم سازمان ملل متحد در بندر الحدیده حدود یک چهارم از ذخایر گندم این نهاد در یمن را در برمی گیرد. این میزان برای تغذیه قریب به 3.7 میلیون نفر در یک ماه کافی است.

جنگ داخلی یمن، 14 میلیون نفر را در آستانه قحطی قرار داده است. امری که به بیان سازمان ملل متحد به عنوان بدترین بحران انسانی تاریخ توصیف شده است.   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه