English

صحبت های جدید اردوغان در مورد ونزوئلا و سوریه

رئیس‌جمهوری ترکیه با بیان این که مخالف کودتا در هر نقطه‌ای از جهان بوده‌ایم و خواهیم بود، گفت : ونزوئلا یا مصر، فرقی نمی‌کند؛ همیشه معتقد به صندوق‌های رأی بوده و با کودتاها مخالفت کرده‌ایم.

صحبت های جدید اردوغان در مورد ونزوئلا و سوریه

به گزارش خبرگزاری موج، رجب طیب اردوغان گفت: حدود 100 سال پیش به کسانی که فکر می‌کردند ما را در چاناک قلعه، قوت العماره و جنگ استقلال شکست می‌دهند، پاسخ لازم را دادیم. بساطشان را جمع کرده و فورا از این جا رفتند اما همواره به این خاک چشم داشتند و فکرشان اینجا بود و هیچ گاه توطئه‌هایشان علیه ملت و کشورمان پایان نیافت. 

وی افزود: کسانی که از هزاران کیلومتر دورتر به منطقه آمده و ما را در تیررس سلاح‌های خود قرار داده‌اند، برای ممانعت از اقدامات ما برای حفاظت از حقوق و آرامش مردم کشورهای همسایه تلاش می‌کنند.

او تأکید کرد: در راستای مبارزه با گروه‌های تروریستی، این عناصر را در جودی، قندیل، تندورک و گابار با خاک یکسان کردیم. آن‌ها چاله حفر کردند و ما آن‌ها را در آن چاله‌ها دفن کردیم و از این پس نیز به کار خود ادامه خواهیم داد.

اردوغان در مورد ایجاد منطقه امن در سوریه ، گفت: باید کنترل بالفعل آن در دست ما باشد. پیشنهادهایی غیر از این را قبول نخواهیم کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه اظهار کرد: نه برای محافظت تروریست‌ها در مرزهای کشور، بلکه برای محافظت از کشورمان در مقابل تروریست‌ها، انتظار عملی شدن قول تشکیل منطقه امن و حائل طی چند ماه را داریم. در غیر این صورت قطعا این منطقه امن یا حائل را ما ایجاد خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه