English

ترکیه:

قادر به ایجاد "منطقه امن" در سوریه هستیم

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفته است: ترکیه به تنهایی قادر به ایجاد منطقه امن در مرزهای مشترک با سوریه است. با این حال اگر آمریکا، روسیه یا سایر طرف ها بخواهند در فرآیند ایجاد چنین منطقه ای همکاری کنند، آنکارا قطعا با آن ها همکاری خواهد کرد.

قادر به ایجاد "منطقه امن" در سوریه هستیم

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در اظهار نظری گفته است: ترکیه به تنهایی از ظرفیت های لازم برای ایجاد "منطقه امن" در سوریه برخوردار است با این حال،اگر ایالات متحده آمریکا، روسیه، یا دیگر کشورها بخواهند برای ایجاد آن همکاری کنند، آنکارا قطعا با آن ها همکاری خواهد داشت.

وی در جای دیگر از اظهارات خود گفته است: ترکیه و روسیه جدای از اینکه بشار اسد رئیس جمهور سوریه در قدرت بماند یا خیر، نسبت به یک راه حل سیاسی سوری در مورد حل بحران و ناآرامی های سوریه اتفاق نظر دارند. چاووش اوغلو اشاره کرده است: ترکیه و سوریه به طور غیرمستقیم با یکدیگر در ارتباط هستند. او از ارائه جزئیات بیشتر در این مورد خودداری ورزید.

در روزهای اخیر، موضوع ایجاد یک منطقه امن در مرزهای ترکیه و سوریه با جدیت از سوی ترکیه دنبال می شود. ترکیه نسبت به کردهای شمال سوریه نگرانی دارد. وی گروه های مبارز کرد سوریه مثل یگان های مدافع خلق را خطری مستقیم برای امنیت ملی خود قلمداد می کند. آنکارا بر این باور است که کردهای یگان های مدافع خلق در واقع همچون حزب کارگران کردستان یا پ ک ک هستند که سال هاست با دولت ترکیه در جنگ و درگیری به سر می برند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه