English

سازمان بهداشت جهانی:

مهاجران در اروپا به مراقبت های بهتر بهداشتی نیاز دارند

سازمان بهداشت جهانی خواستار بهبود دسترسی مهاجران در خاک اروپا به امکانات بهداشتی و سلامت شده است.

مهاجران در اروپا به مراقبت های بهتر بهداشتی نیاز دارند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز دوشنبه(1 بهمن ماه) سازمان بهداشت جهانی خواستار بهبود دسترسی مهاجران در اروپا به مراقبت های بهداشتی و سلامت شد. سانتینو سورونی رئیس برنامه مهاجرت و سلامت سازمان بهداشت جهانی گفته است:"مهم ترین چیز در مورد مهاجران، بهبود دسترسی آن ها به خدمات بهداشتی است". 

در منطقه اروپایِ سازمان بهداشت جهانی که 53 کشور را در بر می گیرد، 10 درصد از جمعیت که معادل 90.7 میلون نفر از مجموع 920 میلیون ساکن این قاره است را مهاجران تشکیل می دهند. با این حال، توزیع جمعیتی مهاجران از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. برای مثال، در حالیکه 45 درصد از جمعیت مالت را مهاجران تشکیل می دهند، فقط 2 درصد از جمعیت آلبانی مهاجر هستند. 

بسته به کشور و وضعیت مهاجران، این افراد امکان دارد کاملا به مراقبت های بهداشتی دسترسی داشته باشند و یا کاملا از این امر محروم باشند. در 15 کشور اروپایی مثل اتریش، ترکیه، و بریتانیا، پناهجویان همچون جمعیت این کشورها به امکانات بهداشت و سلامت دسترسی دارند با این حال در کشور هایی مثل آلمان و مجارستان، پناهجویان فقط در بحث مراقبت اورژانسی امکان استفاده از امکانات را دارند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه