English

ابوبکر بشیر آزاد شد

مقامات اندونزی در آستانه انتخابات سراسری دراین کشور ابوبکر بشیر موسس و رهبر معنوی یگ گروه افراط گرا را آزاد کردند.

ابوبکر بشیر آزاد شد

به گزارش خبرگزاری موج، رسانه های اندونزی نوشتند، ابوبکر بشیر روحانی 80 ساله به اتهام تامین مالی تروریست ها که اقدام به بمب گذاری در اندونزی  کرده بودند، ازسال 2011 تاکنون در زندان به سر برده است. دادگاه وی را محکوم به 15 سال حبس کرده بود. این رسانه ها از وی به عنوان رهبر معنوی گروه تروریستی درجنوب شرق آسیا و متفکر بمب گذاری های سال 2002 در بالی اندونزی که منجر به کشته شدن بیش از 202 نفر از مردم و اتباع خارجی شد، می دانند.  شبکه جماعت اسلامیه در دهه 1990 توسط ابوبکر بشیر ایجاد شد. بسیاری از اعضای این گروه در سنگاپور در مدرسه مذهبی وی در ایالت جوهورمالزی درس خوانده اند. 

طبق این گزارش تعلیمات وی عامل افراطی شدن دانشجویان مالزیایی نیز که دراین مدرسه تحصیل کرده بودند، شده است. 

اظهر حسین و نورالدین محمد تاپ از تروریست های مالزیایی بودند که به ترتیب درسال 2005 و 2009 توسط پلیس ضد تروریست کشته شدند. 

طبق این گزارش، آموزه های این گروه افراط گرایانه بوده و درسال 2013 ، بشیر به پیروانش گفت که دولت اندونزی غیرقانونی است. بنابراین تصمیم بر آزادی افکار عمومی را متعجب کرده است. تصمیم بر آزادی وی از سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته و پس از مشورت با مسئولان زندان و با درنظر گرفتن نگرانی های امنیتی اتخاذ شده است. این زندانی به دلیل وخامت بیماری اش آزاد شده است. 

تعدادی از شبه نظامیان این گروه درپی این انفجار دستگیر و محکوم به اعدام شدند و نورالدین محمد مالزیایی نیز در حمله نیروهای پلیس کشته شد. 

این گروه به عنوان عامل بمب گذاری در خودرویی در هتل ماریوت جاکارتا اندونزی درسال 2003 و اقدام انتحاری دیگری با خودرو در خارج از سفارت استرالیا در سال 2004 نیزشناخته شده است. 

وی رفتارش در زندان مناسب بوده و طبق قانون بیش از دو سوم از حبس خود را طی کرده که می تواند در شرایط آزادی قرار گیرد. 

جوکوی رئیس جمهوری اندونزی که در آستانه شرکت در انتخابات دیگری است از سوی مخالفان متهم به رویکردهای ضد اسلامی شده که درآستانه انتخابات تبلیغات منفی علیه وی به ویژه در شبکه های اجتماعی افزایش یافته است. 

اندونزی نیز به عنوان بزرگترین کشور جنوب شرق آسیا در سال 2019 شاهد مهمترین رخداد سیاسی انتخابات عمومی است که می تواند در چهره و جهت گیری سیاسی این کشور تغییرات اساسی ایجاد کند. 

براساس گزارش های اعلام شده ، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی اندونزی به صورت همزمان در روز 17آوریل 2019 (28 فروردین 98) برگزار می شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه